تعداد خیلی کمی از خودروسازان به تولید نسل قبلی محصولات خود در کنار نسل جدید آن ها ادامه می دهند ولی فیات-کرایسلر با نگه داشتن نسل قبلی رم ۱۵۰۰ روی خط تولید و حتی بروز کردن آن می تواند این رویه را تغییر دهد. موتور ترند، مدیرعامل فیات-کرایسلر آقای «مایک منلی» در جریان اعلام درآمد شرکت طی سه ماههٔ دوم امسال گفته است این شرکت عجله ای برای کنار گذاشتن نسل قبلی رم ۱۵۰۰ ندارد. وی حتی این احتمال را هم داده است که رم قبلی در آینده مورد به روزرسانی قرار گیرد.
هرچند شاید اینکه فیات-کرایسلر روی وانت قدیمی خود سرمایه گذاری کند عجیب به نظر برسد اما دلایل زیادی برای این کار وجود دارد. مهم ترین دلیل این است که رم قبلی هنوز بین خریداران محبوب است. هرچند فیات-کرایسلر فروش مجزای این پیکاپ را اعلام نکرده اما گفته است که عرضهٔ نسل کاملاً جدید رم هوی دیوتی به همراه ادامهٔ موفقیت نسل جدید رم ۱۵۰۰ و همین طور فروش خوب نسل قبلی رم ۱۵۰۰ موجب شده سهم شرکت از بازار پیکاپ های بزرگ ایالات متحده طی سه ماههٔ دوم سال ۲۰۱۹ به ۲۷.۹ درصد برسد که ۷ درصد از مدت مشابه سال گذشته بیشتر است.
علاوه بر محبوبیت، رم ۱۵۰۰ قدیمی که رم کلاسیک نام گرفته، راه خریداران را به سمت رم ۱۵۰۰ جدید باز می کند. البته به طورمعمول این نقش را پیکاپ های متوسط ایفا می کنند اما از حدود یک دهه پیش، پیکاپ میان سایز داکوتا از سبد محصولات دوج کنار رفته است. قیمت نسل قبلی رم مدل ۲۰۱۹ از ۲۷,۶۴۵ دلار آغاز می شود که به مراتب ارزان تر از رم ۱۵۰۰ جدید با قیمت پایهٔ ۳۳,۴۴۰ دلار است. حتی رم ۱۵۰۰ کلاسیک از پیکاپ میان سایز جیپ گلادیاتور با قیمت پایهٔ ۳۳,۵۴۵ دلار هم قیمت کمتری دارد.
فعلاً هیچ حرفی در مورد چگونگی به روزرسانی نسل قبلی رم ۱۵۰۰ زده نشده است اما با توجه به اینکه این پیکاپ متعلق به یک دهه پیش است، احتمالاً کرایسلر قصد ندارد هزینهٔ زیادی برای آن صرف کند؛ بنابراین ممکن است به روزرسانی های جزئی در رم کلاسیک صورت گیرد. این در حالی است که اوایل سال جاری کرایسلر نسخهٔ جدیدی از رم ۱۵۰۰ کلاسیک را بنام وارلوک معرفی کرد که از ویژگی های خاصی مثل سپرهای مشکی رنگ، ارتفاع بیشتر و برچسب های ویژه برخوردار بود.