استون مارتین در نیمه اول سال ۲۰۱۹ میلادی زیان قابل توجهی را تجربه کرده و همین امر منجر به افت ارزش سهام این خودروساز بریتانیایی شده است.
استون مارتین در سند مالی منتشر شده خبر از ضرر ۹۵.۵۵ میلیون دلاری در شش ماهه اول سال جاری میلادی داده است. این در حالی است که استون مارتین در مدت مشابه سال قبل سود ۲۵.۲ میلیون دلاری را به دست آورده بود.
این خودروساز افت میزان فروش در کلاس خودروهای لوکس و کاهش تقاضا برای چنین خودروهایی در بریتانیا و اروپا را دلیل ضرر مالی خود می داند. البته سرمایه گذاری این برند برای ساخت کارخانه ای جدید در ولز نیز از جمله ی دلایل ذکر شده برای ضرر استون مارتین می باشد. ارزش سهام این برند در پاسخ به این خبرها افت ۱۲ درصدی داشته است.
اندی پالمر مدیر اجرایی استون مارتین اذعان کرده است:
در دوره ی سختی به سر می بریم و باید واکنش بازار را ببینیم اما خب ما واکنش های درستی به منظور پیشبرد استراتژی خود نشان می دهیم.
استون مارتین علاوه بر ضرر ۹۵.۵۵ میلیون دلاری خود می گوید درآمدش نیز به ۴۹۳ میلیون دلار کاهش پیدا کرده که دلیل آن کاهش فروش محصولات رده بالا و افزایش محبوبیت مدل ارزان تر ونتیج ۸ سیلندر می باشد.
استون مارتین در حال سرمایه گذاری سنگینی روی اولین شاسی بلند تاریخ خود یعنی DBX بوده و اگر عملکرد کمپانی هایی همچون لامبورگینی، بنتلی و رولزرویس در بخش شاسی بلندها برای استون مارتین هم خوش یمن باشد احتمالاً DBX خواهد توانست آب رفته را به جوی بازگرداند. از طرف دیگر این خودروساز در حال توسعه ی محصولاتی مشهور همچون والکری، والهالا و ونکوئیش پیشرانه وسط به عنوان بخشی از هدف بلندمدت خود به منظور رقابتی مهم با فراری است.