اولین تجربه رانندگی با نسخه پیش تولیدی پژو ۲۰۸ جدید

  1. شنبه ۱۲ مرداد ۹۸ ساعت ۱۶:۰۴ (۴ سال،۹ ماه قبل)
اولین تجربه رانندگی با نسخه پیش‌تولیدی پژو 208 جدید
به گزارش فرانگر

پژو ۲۰۸ نیاز چندانی به معرفی ندارد. هاچبک دوست داشتنی پژو در دنیای خودروهای کوچک کاملاً شناخته شده بوده و رقبای کلیدی ای همچون اوپل کورسا و فورد فیستا را پیش روی خود می بیند. البته قوای محرکه و پلتفرم کورسا با ۲۰۸ جدید مشترک است.

پژو در این گوشه ی شلوغ از بازار خود را بازیگری شیک می داند. استایل متمایز و سطح بالای ۲۰۸ کاملاً جلب نظر کرده و کابین منحصربه فرد آن نیز تا حدی از پژو ۵۰۸ گرفته شده است.

اولین تجربه رانندگی با نسخه پیش تولیدی پژو 208 جدید

این خودرو برای اولین بار در تاریخ خود با قوای محرکه ی الکتریکی نیز عرضه خواهد شد و در آینده بررسی تخصصی این نسخه از ۲۰۸ جدید را نیز تقدیم شما عزیزان خواهیم کرد.

اولین تجربه رانندگی با نسخه پیش تولیدی پژو 208 جدید

اما خودرویی که ما تست کرده ایم نسخه ی پیش تولیدی مجهز به پیشرانه ی ۱.۲ لیتری توربوی بنزینی بوده است. پژو ۳ پیشرانه بنزینی برای این خودرو عرضه می کند که یکی از آن ها نسخه ی ۷۴ اسبی همین پیشرانه ی یاد شده بدون و نمونه ی قوی تر ۱۲۸ اسبی نیز به صورت استاندارد با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همکاری می کند. یک پیشرانه ی دیزلی ۹۸ اسبی نیز در دسترس است.

اولین تجربه رانندگی با نسخه پیش تولیدی پژو 208 جدید

مدل حاضر در تست به گیربکس ۶ سرعته دستی مجهز بوده و اگر مدل الکتریکی را در نظر نگیریم شاید بهترین مدل خانواده ی ۲۰۸ باشد.

اولین تجربه رانندگی با نسخه پیش تولیدی پژو 208 جدید

این پیشرانه برای ارائه ی بهترین عملکرد خود باید کمی تحت فشار باشد اما به حد کافی آرام و ساکت بوده و قدرت خوبی را نیز در رانندگی شهری ارائه می کند. کلاچ خودروی حاضر در تست کمی مبهم بوده و اهرم تعویض دنده نیز بزرگ است که احساس تغییر دنده ی جالبی را ایجاد نمی کند؛ اما علیرغم تمامی این موارد، ۲۰۸ رانندگی آسانی داشته و می توان آن را دوست داشت.

اولین تجربه رانندگی با نسخه پیش تولیدی پژو 208 جدید

از طریق دکمه ی تعبیه شده می توان حالت اکو را انتخاب کرد که در آن فرمان بیش از حد سبک شده اما در حالت نرمال رانندگی وضعیت کمی بهتر شده و در عبور از پیچ ها احساس بهتری خواهید داشت. در این نقطه خواهید فهمید که ۲۰۸ استایلی خنثی در عبور از پیچ ها داشته و این کاملاً با هدف آن هماهنگ است. البته در خودروهایی همچون فیستا یا حتی سئات ایبیزا با فشردن پدال گاز می توان لحظات هیجان انگیزتری را تجربه کرد.

اولین تجربه رانندگی با نسخه پیش تولیدی پژو 208 جدید

البته تحت تأثیر روش های بازاریابی پژو نباید قرار بگیرد چراکه این خودروساز فرانسوی روی رانندگی هیجان انگیز تأکید داشته اما ۲۰۸ خودرویی است که اساساً روی راحتی و آسایش تمرکز دارد. این خودرو به راحتی ناهمواری های کوچک را جذب می کند و سواری راحتی دارد. البته حتی در سرعت های کم نیز حرکاتی در بدنه مشاهده می شود.

اولین تجربه رانندگی با نسخه پیش تولیدی پژو 208 جدید

موضوع اصلی درباره ی ویژگی ۲۰۸ به احساس آن مربوط می شود. شاید این موضوع درباره ی مدل نهایی صدق نکند اما این خودرو همچون محصولی ارزان قیمت و کوچک حس نمی شود بلکه می توان آن را خودرویی اجرایی دانست.

اولین تجربه رانندگی با نسخه پیش تولیدی پژو 208 جدید

بخشی از این موضوع به لطف چگونگی حضور آن در جاده است و بخش اعظم آن به کابین مربوط می شود. برخی رانندگان باید با تنظیمات صندلی بازی کنند تا بتوانند موقعیت خوبی برای دیدن پشت آمپرها پیدا کنند اما جنس متریال بکار رفته در کابین واقعاً شیک و مناسب است.

اولین تجربه رانندگی با نسخه پیش تولیدی پژو 208 جدید

برخی اطلاعات ضروری به صورت سه بعدی روی شیشه ی جلو منعکس می شود که در ابتدا شاید عجیب به نظر برسند اما پس از چند دقیقه چشمان شما به آن ها عادت خواهد کرد.

اولین تجربه رانندگی با نسخه پیش تولیدی پژو 208 جدید

در کل باید گفت این طراحی مینیمال و متریال خوب باعث شده اند کابین ۲۰۸ جدید حس فوق العاده ای داشته باشد. اگرچه هنوز جزئیات نهایی این خودرو اعلام نشده اند اما انتظار داریم ۲۰۸ یکی از مجهزترین خودروهای کلاس خود باشد. انتظار می رود مدل پایه ی این خودرو قیمتی در حدود ۱۶ هزار پوند داشته باشد.

اولین تجربه رانندگی با نسخه پیش تولیدی پژو 208 جدید

اولین تجربه رانندگی با نسخه پیش تولیدی پژو 208 جدید

اولین تجربه رانندگی با نسخه پیش تولیدی پژو 208 جدید

این خودرو از نظر فضای کابین و بار نیز خوب عمل کرده است. ۲۰۸ جدید تنها به صورت ۵ درب عرضه خواهد شد و اگرچه زاویه ی درب عقب به گونه ای طراحی شده که کمی نازک است اما صندلی های عقب راحتی خوبی برای دو سرنشین بالغ دارند.

اولین تجربه رانندگی با نسخه پیش تولیدی پژو 208 جدید

محفظه بار ۳۱۱ لیتری نیز برای اکثر خریداران کفایت می کند هرچند خبری از کف جادار نیست و فضایی در آنجا تعبیه نشده است.

اولین تجربه رانندگی با نسخه پیش تولیدی پژو 208 جدید

هنوز هم می توان لاستیک زاپاس را بدون تأثیر خاص روی محفظه بار انتخاب کرد. از جمله تجهیزات این خودرو می توان تشخیص علائم ترافیکی، ترمز اضطراری خودکار، پایش نقاط کور و حالت رانندگی نیمه خودکار را نام برد.

اولین تجربه رانندگی با نسخه پیش تولیدی پژو 208 جدید

نسل جدید پژو ۲۰۸ عنوان بالغ ترین خودروی کوچک حال حاضر را به خود اختصاص می دهد و با کابینی شیک و سواری مناسب خود را از دیگران جدا می کند. این خودرو سواری هیجان انگیزی ندارد اما اگر به تکنولوژی های زیاد و حس لوکس بودن خودرو اهمیت می دهید قطعاً پژو در لیست شما جای خواهد داشت.

اولین تجربه رانندگی با نسخه پیش تولیدی پژو 208 جدید

اولین تجربه رانندگی با نسخه پیش تولیدی پژو 208 جدید

اولین تجربه رانندگی با نسخه پیش تولیدی پژو 208 جدید

مشخصات پژو ۲۰۸ پیورتک ۱۰۰ Allure

  • قیمت: ۱۸ هزار پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۹۸ اسب بخار/۲۰۰ نیوتون متر (تخمینی)
  • گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۹.۵ ثانیه (تخمینی)
  • حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر در ساعت (تخمینی)
  • مصرف سوخت: ۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتر (تخمینی)

منبع: autoexpress




همرسانی نوشتار: