یکی از معروف ترین پیشرانه های آئودی، موتور ۲.۵ لیتری پنج سیلندر منحصربه فرد آن است که در حال حاضر زیر کاپوت مدل های RS۳ و TT RS قرار می گیرد؛ اما با وجود روند کوچک سازی پیشرانه ها، نگرانی هایی وجود داشت که به خاطر قوانین آلایندگی سخت گیرانه تر مثل مقررات آتی یورو ۷، آئودی مجبور شود این پیشرانهٔ پنج سیلندر را کنار گذاشته و آن را با یک نمونهٔ کوچک تر ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ جایگزین کند اما حالا معلوم شده این اتفاق در آیندهٔ نزدیک روی نخواهد داد.
این موضوع توسط مدیرعامل آئودی اسپرت آقای «الیور هافمن» در مصاحبه با مجلهٔ استرالیایی WhichCar اعلام شده است. وی اطمینان داده است که موتور پنج سیلندر آئودی با قوانین آلایندگی سخت گیرانه تر آینده مطابقت خواهد داشت زیرا آئودی اسپرت در حال اجرای مفهوم بسیار خوبی برای دستیابی به این استانداردها است. علاوه بر این، برنامه ریز تولیدات آئودی اسپرت آقای «Annette Möllhoff» نیز بر این اظهارت صحه گذاشته و اشاره کرده است که این موتور فروش درجه یکی در مدل هایی RS۳ و TT RS داشته است.
در همین حال، مدیر پروژه های فنی آئودی اسپرت آقای «سباستین گروسرت» نیز به WhichCar گفته است آن ها حدود یک سال است که در تلاش هستند تا این موتور پنج سیلندر را با قوانین آلایندگی جدید مطابقت دهد تا امکان نصب آن در نسل بعدی محصولات فراهم گردد. این موتور در آینده نه فقط در RS۳ بلکه در RS Q۳ هم مورداستفاده قرار خواهد گرفت. یکی از راه هایی که می تواند این پیشرانهٔ پنج سیلندر را با قوانین آلایندگی سخت گیرانه تر مطابقت دهد تجهیز به سیستم هیبریدی خفیف است درحالی که از فناوری غیرفعال سازی سیلندرها و استارت-ژنراتور تسمه ای هم می توان در آن استفاده کرد.
پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری پنج سیلندر آئودی در حال حاضر ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این موتور از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸ یعنی نُه سال متوالی موفق به کسب جایزهٔ پیشرانهٔ بین المللی سال در بخش موتورهای ۲ تا ۲.۵ لیتری شده است اما امسال پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تخت توربوشارژ پورشه که در مدل های کیمن S و باکستر S بکار می رود این جایزه را از آن خود کرده است.