ششمین نسل سوپرمینی اوپل کورسا ادعا می کند آئرودینامیک ترین خودروی کلاس خود است.
به لطف ضریب درگ ۰.۲۹ و بخش جلویی با مساحت تنها ۲.۱۳ مترمربع که بسیار کوچک تر از نسل پیشین است، کورسا ۲۰۲۰ مصرف سوخت و آلایندگی کمتر خود را به رکوردهای جدیدی رسانده است. طراحان و مهندسان این خودروساز با استفاده از روشی قابل توجه به ضریب درگ پایینی دست یافته اند.
برای مثال در بخش زیر بدنه و از زیر پیشرانه تا اکسل عقب با پانل های تختی پوشانده شده تا جریان هوای زیر خودرو بهبود یابد. دیگر عنصر آئرودینامیکی این خودرو اسپویلر سقفی است که باعث بهبود عبور جریان هوا شده و توربولانس درگ را نیز پایین می آورد.
اسپویلر یاد شده همچنین لیفت آئرودینامیکی اکسل عقب را کاهش داده و این امر باعث می شود کورسای جدید در خط مستقیم و سرعت های بالا خودروی پایدارتری باشد.
دیگر رمز آئرودینامیکی اوپل کورسا ۲۰۲۰ به جلوپنجره ی فعال آن مربوط می شود. این ویژگی که قبلاً در خودروهای لوکس تر و کلاس های بالاتر دیده می شد باعث کاهش درگ و بهبود مصرف سوخت می شود چراکه در زمان هایی که به هوای خنک نیاز چندانی وجود ندارد جلوپنجره به صورت خودکار بسته می شود.
زمانی که جلوپنجره بسته شد جریان هوا به سمت جلوی خودرو و کناره ها فرستاده شده و وارد محفظه پیشرانه نمی شود و بنابراین کارایی آئرودینامیکی خودرو افزایش می یابد. تصمیم موردنظر برای باز یا بسته شدن جلوپنجره به صورت خودکار و بسته به دمای پیشرانه و سرعت خودرو گرفته می شود. برای مثال زمانی که خودرو در سربالایی حرکت کرده و یا دمای پیشرانه در ترددهای شهری بالا می رود جلوپنجره باز می شود.
اوپل کورسا بخشی از فرایند توسعه خود را در تونل باد دانشگاه اشتوتگارت سپری کرده است.