به جرات می توان گفت لئون یکی از موفق ترین خودروهای سئات اسپانیا بوده است. این خودرو پرفروش ترین محصول سئات بوده و اولین محصولی است که پس از ۳۰ سال توانسته خودروی ایبیزا را پشت سر گذاشته و بر رتبه ی اول محصولات این برند بنشیند.
سومین نسل لئون لحظات مهمی را پشت سر می گذارد چراکه این خودرو از سال ۲۰۱۲ تاکنون توانسته به رکورد تولید ۱ میلیون دستگاه برسد.
پسرعموی اسپانیایی فولکس واگن در کارخانه ی مارتورل سئات طراحی و توسعه یافته و زیرساخت آن نیز معماری MQB گروه فولکس واگن می باشد.
وین گریفیت معاون فروش و بازاریابی سئات می گوید:
مهم ترین جنبه ی سومین نسل سئات لئون پذیرش گسترده ی آن در بازار حتی پس از ۷ سال می باشد. نسل فعلی لئون در سال ۲۰۱۷ به فروش ۱۷۰ هزار دستگاهی دست یافت و حالا نیز مطمئن هستیم این خودرو می تواند به رکوردهای بهتری دست یابد.
نسل فعلی سئات لئون نقش مهمی در بازگشت این برند بازی کرده است. سئات در سال ۲۰۱۲ ضرر ۱۴۷ میلیون یورویی بر جای گذاشته بود اما سال پیش بهترین نتایج تاریخ خود را ثبت کرد و سود ۲۹۴ میلیون یورویی را به دست آورد.
سئات در بازارهای کلیدی همچون آلمان و بریتانیا با افزایش فروش حدود ۷۰ تا ۶۰ درصدی از سال ۲۰۱۲ تاکنون روبرو شده و لئون همواره جزو پرفروش ترین خودروهای این برند بوده است. از هر چهار خودروی سئات که در سال ۲۰۱۹ فروخته شده یکی لئون بوده و بازار اسپانیا هم دومین بازار مهم برای این خودرو در سراسر جهان می باشد.
در کل تعداد ۲۲۱۰۷۱۲ دستگاه از سه نسل لئون به فروش رفته است. نسل های اول و دوم این خودرو به ترتیب به خانه ی ۵۳۴۷۹۷ و ۶۷۵۹۱۵ نفر راه یافته و حالا نسل سوم نیز رکورد ۱ میلیون دستگاه را رد کرده است.
اگرچه سئات همچنان روی بازار اروپا تمرکز دارد اما لئون در تمامی قاره ها و کشورهایی همچون مکزیک، مراکش، سنگاپور و نیوزلند عرضه می شود.