تعدیل نیروی ۱۲۵۰۰ نفری ظاهر برای حل ضرر هنگفت نیسان کافی نبوده است.
این خودروساز ژاپنی هم اکنون اعلام کرده علاوه بر کاهش نیروی کاری خود اقدام به کاهش حداقل ۱۰ درصدی محصولات جهانی خود تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ خواهد کرد. این موضوع به همراه کاهش ظرفیت تولید و نیروی کاری باعث خواهد شد نیسان رقابت پذیری خود را بهبود بخشد.
نیسان در حال حاضر بیش از ۶۰ خودرو را در سراسر دنیا و با برندهای نیسان، اینفینیتی و داتسون عرضه می کند بنابراین مشاهده ی اینکه کدام خودروها با بازار خداحافظی خواهند کرد جالب توجه خواهد بود.
هیورتو سایکاوا مدیرعامل نیسان گفته تمرکز این برند برای کاهش محصولات جهانی روی خودروهای کوچک شامل مدل های داتسون برای بازارهای نوظهور خواهد بود. این خودروساز همچنین تعداد آپشن ها و پکیج های عرضه شده را محدود خواهد کرد. هوندا نیز چندی قبل همین روش را در پیش گرفته بود.
تحلیلگران معتقدند خودروهای جمع وجور نیسان همچون ورسا و سنترا در خطر هستند زیرا آن ها با افت تقاضا روبرو شده اند. هاچبک ورسا نوت اولین قربانی نیسان بوده و در سال آینده شاهد خداحافظی آن با بازار خواهیم بود.
دیگر بخشی که نیسان روی آن دست خواهد گذاشت کلاس خودروهای اسپورت آمریکا خواهد بود. کوپه های اسپورت همچون اینفینیتی Q۶۰ و نیسان ۳۷۰Z عملکرد خوبی ندارند و فروش آن ها تا ماه ژوئن افت ۴۹ و ۳۶ درصدی را نشان می دهد.
اما نیسان در بخش کراس اوورها و شاسی بلندها عملکرد خوبی داشته بنابراین تغییر چندانی در این بخش صورت نخواهد گرفت. البته این وضعیت در کلاس پیکاپ ها متفاوت بوده و تایتان فول سایز فروش بالایی ندارد. فروش این خودرو نیز ۲۳ درصد کاهش یافته و رقبای آمریکایی و حتی تویوتا بهتر از آن عمل کرده اند.
اگرچه نیسان فعلاً پایان عرضه ی محصول خاصی را اعلام نکرده اما به نظر می رسد فعلاً تمامی گزینه ها روی میز است.