اولین تجربه رانندگی با آئودی SQ۸ جدید ۲۰۱۹

  1. شنبه ۵ مرداد ۹۸ ساعت ۱۹:۰۳ (۵ سال،۶ ماه قبل)
اولین تجربه رانندگی با آئودی SQ8 جدید 2019
به گزارش فرانگر

آئودی تقریباً در هر کلاس خودرویی یک محصول جذاب ارائه کرده و مدل های پرفورمنس آن نیز به دنبال جلب نظر خریدارانی هستند که با پرداخت مبلغ بیشتر خودرویی خاص تر می خواهند.

سال پیش شاهد معرفی شاسی بلند پرچم دار Q۸ بودیم و حالا ارباب حلقه ها جذابیت این خودرو را با معرفی نسخه ی اسپورت SQ۸ گسترش داده است. این خودرو از برخی تکنولوژی های مشترک با SQ۷ سود می برد و آئودی با آن پاسخ محکمی به پورشه کاین کوپه، ب ام و X۶ M۵۰d و مرسدس-ای ام جی GLE ۴۳ کوپه داده است.

اولین تجربه رانندگی با آئودی SQ8 جدید 2019

تمامی مدل های SQ۸ جدید به صورت استاندارد و تریم سطح بالای ورسپرانگ در دسترس بوده و از پیشرانه ی ۸ سیلندر ۴ لیتری دیزلی توئین توربو و سوپرشارژر الکتریکی استفاده می کنند. این ترکیب به منظور به حداکثر رساندن پرفورمنس و راندمان طراحی شده و در کل قدرت ۴۲۹ اسب بخاری و گشتاور ۹۰۰ نیوتون متری را در اختیار راننده قرار می دهد. قدبلند آئودی همچنین به صورت استاندارد از سیستم چهار چرخ محرک کواترو و سیستم تعلیق بادی سود برده و مدل های سفارشی ورسپرانگ دارای کنترل ضد لغزش فعال و فرمان پذیری چهار چرخ برای تجربه ی رانندگی تیزتر هستند.

اولین تجربه رانندگی با آئودی SQ8 جدید 2019

در ظاهر این خودرو می توان رینگ های ۲۲ اینچی، قوس های چرخ پهن تر و نشان S را دید. جلوپنجره نیز طراحی منحصربه فردی داشته و قلدری بیشتری به این خودرو بخشیده است. داخل کابین تغییرات وسیعی دیده نمی شود. صندلی های اسپورت، پوشش چرم با دوخت الماسی شکل و تریم فیبر کربن یا آلومینیوم جزو شاخصه های بخش داخلی SQ۸ هستند. کابین این خودرو لوکس و خوش ساخت حس می شود.

اولین تجربه رانندگی با آئودی SQ8 جدید 2019

اگرچه فضای کابین نسبت به برادر بزرگ تر SQ۷ کاهش یافته اما سرنشینان بخش جلو فضای زیادی خواهند داشت و حتی وضعیت سرنشینان عقب نیز بد نیست. از نظر بسیاری از افراد، ظاهر تیز بدنه ارزش از دست رفتن اندکی از فضای کابین را دارد.

اولین تجربه رانندگی با آئودی SQ8 جدید 2019

اولین تجربه رانندگی با آئودی SQ8 جدید 2019

با توجه به قدرت و گشتاوری که پیشرانه ارائه می کند به سادگی می توان پرفورمنس فوق العاده ی SQ۸ را تصور کرد و درعین حال از راحتی نسخه ی استاندارد این شاسی بلند سود برد. علیرغم استفاده از رینگ های ۲۲ اینچی، دست اندازها به راحتی جذب شده و تنها ناهمواری های شدید خواهند توانست کمی لرزش را در کابین ایجاد کنند. سیستم تعلیق بادی استاندارد نیز باعث می شود سختی آن از طریق سیستم آئودی درایو قابل انتخاب باشد اما حتی در سفت ترین تنظیمات نیز خودرو پایداری خودرو را به خوبی حفظ می کند.

اولین تجربه رانندگی با آئودی SQ8 جدید 2019

موضوع احساس برانگیزتر پرفورمنس خودرو است. کمپرسور الکتریکی برای اطمینان از ارائه ی آنی گشتاور حتی در دورهای پایین طراحی شده و در اکثر مواقع کاملاً مؤثر است. فشار مناسب پدال گاز کافی است تا کوهی از گشتاور ایجاد شده و گیربکس ۸ سرعته ی اتوماتیک هم با تعویض های نرم خود به شتاب گیری لذت بخش SQ۸ کمک می کند. این خودرو با راحتی باورنکردنی ای به جلو می تازد و زمانی که در نظر بگیرید وزن این خودرو بیش از ۲ تن است بیشتر به ارزش های پیشرانه پی خواهید برد.

اولین تجربه رانندگی با آئودی SQ8 جدید 2019

با تعویض دستی دنده ها کنترل بهتری در سرعت های بالا خواهید داشت و علیرغم اینکه پیشرانه ی موردبحث از نوع دیزلی است اما صدای اگزوز جذابی را ایجاد کرده هرچند بخشی از این موضوع به خاطر فعال کننده ی صدای الکترونیکی است.

اولین تجربه رانندگی با آئودی SQ8 جدید 2019

احساس برانگیزترین جنبه ی SQ۸ سطح پایداری خودرو و نبود تکانه ای بدنه در زمان عبور از پیچ هاست. مدل های ورسپرانگ SQ۸ در بریتانیا به سیستم کنترل لغزش فعال مجهز هستند که نیروبخش آن سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی می باشد. این سیستم بی وقفه کار می کند تا تکانه ای بدنه در سر پیچ ها را محدود کند و البته تأثیر منفی روی سواری خودرو نداشته باشد. با این تفاسیر به راحتی می توان طول بیش از ۵ متری و پهنای حدود ۲ متری SQ۸ را فراموش کرد. اگرچه راندن این خودرو همچون خودروهای اسپورت کار سختی است اما در سرعت های بالا انتظارات شما را به خوبی برآورده خواهد کرد.

اولین تجربه رانندگی با آئودی SQ8 جدید 2019

فرمان خودرو کمتر موردتوجه قرار می گیرد زیرا اگرچه سریع و دقیق بوده اما احساس چندانی ندارد.

اولین تجربه رانندگی با آئودی SQ8 جدید 2019

با قیمت پایه ای که انتظار داریم حدود ۸۵ هزار پوند باشد، بزرگ ترین چالش SQ۸ به رقبا مربوط می شود. ب ام و X۶ M۵۰d و مرسدس-ای ام جی GLE ۴۳ کوپه احتمالاً حدود ۱۰ هزار پوند ارزان تر خواهند بود. پورشه کاین توربو کوپه ی بنزینی و سریع تر شاید ۵ هزار پوند گران تر باشد اما دینامیک فوق العاده ای داشته و تصویر ذهنی خریداران نسبت به آن بهتر است.

اولین تجربه رانندگی با آئودی SQ8 جدید 2019

اولین تجربه رانندگی با آئودی SQ8 جدید 2019

اولین تجربه رانندگی با آئودی SQ8 جدید 2019

اولین تجربه رانندگی با آئودی SQ8 جدید 2019

اولین تجربه رانندگی با آئودی SQ8 جدید 2019


SQ8 محدوده ی کوچکی را در سبد محصولات آئودی به خود اختصاص داده و کار استثنایی در اضافه کردن پرفورمنس و هندلینگ پایدار به این خودرو بدون قربانی کردن راحتی و رفاه نسخه ی استاندارد انجام داده است. این یک خودروی لوکس و جذاب است که تنها سؤال درباره ی آن به قیمت بالاتر در مقایسه با رقبای کلیدی مربوط می شود.

اولین تجربه رانندگی با آئودی SQ8 جدید 2019

اولین تجربه رانندگی با آئودی SQ8 جدید 2019

اولین تجربه رانندگی با آئودی SQ8 جدید 2019

اولین تجربه رانندگی با آئودی SQ8 جدید 2019

اولین تجربه رانندگی با آئودی SQ8 جدید 2019

اولین تجربه رانندگی با آئودی SQ8 جدید 2019

مشخصات آئودی SQ۸ ۴.۰ TDI کواترو ورسپرانگ

  • قیمت: ۱۰۰ هزار پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری دیزلی
  • قدرت/گشتاور: ۴۲۹ اسب بخار/۹۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۸ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: اعلام نشده

منبع: autoexpress




همرسانی نوشتار: