نتایج مطالعهٔ ۲۰۱۹ جی دی پاور از میزان رضایتمندی خریداران خودرو

  1. جمعه ۴ مرداد ۹۸ ساعت ۱۲:۰۶ (۴ سال،۸ ماه قبل)
نتایج مطالعهٔ 2019 جی‌دی پاور از میزان رضایتمندی خریداران خودرو
به گزارش فرانگر

جی دی پاور نتایج جدیدی ترین مطالعهٔ خود در مورد میزان رضایتمندی خریداران خودرو را منتشر کرده است. این مطالعه که به صورت مخفف APEAL نامیده می شود، بررسی می کند که خریداران خودروهای جدید پس از ۹۰ روز مالکیت، چگونه خودروی خود را ارزیابی می کنند. طی این بررسی ها از مالکین خواسته می شود به ۹۰ ویژگی خودرو در ۱۰ دستهٔ مختلف امتیاز دهند و از این طریق همه چیز خودروهای جدید از پویایی رانندگی گرفته تا چگونگی کارکرد سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به خوبی مشخص می شود.

نتایج این مطالعه در سال جاری نشان می دهد که خریداران تا حد زیادی از خودروهای جدید خود راضی هستند. امسال میانگین سطح رضایت به ۸۲۳ از ۱۰۰۰ امتیاز رسیده که هرچند نسبت به میانگین ۸۲۰ امتیازی سال قبل افزایش ناچیزی داشته است اما از بین ۳۲ برند، وضعیت ۲۲ برند نسبت به سال ۲۰۱۸ بهبود پیدا کرده است. برندهٔ مطالعهٔ امسال پورشه است که با امتیاز ۸۹۱ در صدر لیست جای گرفته است درحالی که ب ام و جنسیس هردو با ۸۶۸ امتیاز مشترکاً دوم شده اند و آئودی و ولوو هم در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

نتایج مطالعهٔ 2019 جی دی پاور از میزان رضایتمندی خریداران خودرو

اما بیشترین بهبود در مطالعهٔ امسال را برند رم تجربه کرده به گونه ای که ۲۶ امتیاز بیشتر از سال ۲۰۱۸ دریافت نموده و حالا با امتیاز ۸۵۱، در بین برندهای غیر لوکس بهترین رتبه را به خود اختصاص داده است. پس از رم نیز دوج با ۸۴۸ امتیاز، مینی با ۸۳۵ امتیاز، فولکس واگن با ۸۲۹ امتیاز و فورد با ۸۲۸ امتیاز بیشترین میزان رضایتمندی را در بین برندهای غیر لوکس داشته اند. از سوی دیگر، میتسوبیشی با ۷۷۳ امتیاز در قعر جدول جای گرفته و پس ازآن بیوک و سوبارو قرار دارند. کمترین میزان رضایت در بین برندهای لوکس نیز از اینفینیتی با ۸۲۸ امتیاز، آکورا با ۸۳۲ امتیاز و جگوار با ۸۴۳ امتیاز بوده است.

نتایج مطالعهٔ 2019 جی دی پاور از میزان رضایتمندی خریداران خودرو

به گفتهٔ جی دی پاور، امسال اختلاف بین میانگین رضایتمندی برندهای لوکس و غیر لوکس به کمترین میزان در تاریخ این مطالعات رسیده است. تفاوت امتیاز بین این دو گروه امسال ۳۵ امتیاز است درحالی که سه سال پیش این اختلاف ۵۰ امتیاز بود. در بخش خودروها نیز مدل هایی مثل شورلت بلیزر، جی ام سی تراین، هوندا آکورد، هوندا اودیسه، نیسان آلتیما، نیسان ماکسیما، تویوتا کمری، تویوتا یاریس، مرسدس بنز S کلاس، پورشه کاین، دوج چلنجر و کیا فورته بیشترین رضایتمندی را در کلاس خود داشته اند.

نتایج مطالعهٔ 2019 جی دی پاور از میزان رضایتمندی خریداران خودرو

فورد با مدل های اکسپیدیشن، F۱۵۰، رنجر، سوپر دیوتی و لینکلن نویگیتور که همگی بهترین رتبه را در کلاس خود کسب کرده اند، بیشترین پیروزی را در بخش سگمنت ها داشته است درحالی که ب ام و با چهار پیروزی برای مدل های X۴، سری ۲، مینی کوپر و مینی کانتریمن با اختلافی جزئی در تعقیب فورد بوده است. در بین تمامی خودروهای موجود در بازار نیز آئودی بیشترین امتیاز کلی را کسب کرده و بالاترین میزان رضایت را در بین همهٔ خودروها داشته است.

نتایج مطالعهٔ 2019 جی دی پاور از میزان رضایتمندی خریداران خودرو

معاون ارشد بخش خودروی جی دی پاور آقای «Dave Sargent» در مورد مطالعهٔ APEAL امسال گفته است:

رضایت از تکنولوژی های جدید بهبود پیدا کرده است اما در سیستم های اطلاعاتی-سرگرمی خودروسازان همچنان می توانند بهتر شوند. خریداران اگر خودروی خود را به سیستم های ایمنی مثل پایش نقاط کور، جلوگیری از برخورد و هشدار خروج از خط مجهز کنند، رضایت بیشتری خواهند داشت. این باید نشانهٔ مثبتی برای خودروسازان باشد زیرا این سیستم ها پایه های اولیه برای خودروهای خودران هستند

نتایج مطالعهٔ 2019 جی دی پاور از میزان رضایتمندی خریداران خودرو




همرسانی نوشتار: