مینی به دنبال تولید کراس اوورها و هاچبک های دو درب بیشتری است تا به این ترتیب طیف بیشتری از مشتریان را به محصولات خود جذب کند.
ب ام و که مالک مینی است سرمایه گذاری بیشتری روی این برند نمادین بریتانیایی انجام خواهد داد. البته این خودروساز باواریایی از چالش های فروش خودروهای کوچک در بازار آمریکا به خوبی آگاه است.
مدیر فروش گروه ب ام و در مصاحبه با اتونیوز به آینده ی مینی اشاره کرده و گفته که گسترش تجارت مینی در بازار آمریکا نیازمند محصولات جدید است. این مدیر ارشد بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفته که کلاس کراس اوورهای کوچک در آینده ی نزدیک رشد قابل توجهی خواهد داشت.
این خودروساز آلمانی می داند مشتریان هم اکنون خودروهای کوچک را نادیده گرفته و به دنبال کراس اوورهای جادار هستند. ب ام و می خواهد مینی در کلاس خودروهای کوچک و لوکس آمریکا نقشی محوری ایفا کند.
مدیر ب ام و گفته است:
ما امیدواریم که محصولات جدید از جمله مینی الکتریکی و جان کوپر ورکس آینده ی درخشانی را برای مینی در آمریکا رقم بزنند.
مدیر فروش ب ام و خروج رقبا از کلاس خودروهای کوچک یک شانس بزرگ برای مینی است تا بتواند سهم بیشتری از بازار را به دست آورد:
برخلاف برخی از رقبا، ما از بازار آمریکا عقب نمی کشیم. ما حتی آن را یک فرصت می بینیم.
قوای محرکه ی الکتریکی نقش مهمی در آینده ی محصولات مینی بازی خواهند کرد اما مدیران گروه ب ام و درباره ی برنامه های این شرکت برای الکتریکی کردن کل محصولات مینی سکوت کرده اند.
البته مدیر فروش ب ام و اعلام کرده پیشرانه های درون سوز همچنان در برخی محصولات آتی مینی عرضه خواهند شد. او گفته است:
قطعاً بحث الکتریکی سازی نقش مهمی در آینده مینی خواهد داشت؛ اما هنوز هم فضا برای مدل جان کوپر ورکس وجود دارد زیرا مشتریان زیادی به دنبال این خودرو هستند بنابراین ما پیشرانه های درون سوز جذابی را نیز برای برند مینی ارائه خواهیم کرد.