اگر جزو آن دسته از افراد خوش بینی بودید که جنرال موتورز آپشن گیربکس دستی را نیز برای نسل جدید کوروت در نظر خواهد گرفت پس باید گفت خبرهای بدی برای شما وجود دارد.
Motor Authority در مصاحبه با مهندس ارشد کوروت از او پرسیده آیا گزینه ی گیربکس دستی برای نسل جدید کوروت وجود خواهد داشت یا خیر و او هم به سادگی گفته است نه!
Tadge Juechter اضافه کرده تولید کوروت C۸ با گیربکس دستی توجیه اقتصادی ندارد چراکه میزان فروش آن خیلی بالا نخواهد بود و این امر توجیه کننده ی هزینه های توسعه ی آن نیست. او گفته است:
صادقانه باید گفت الان نمی توان کسی را یافت که کوروت دستی را بخواهد؛ زیرا درست همانند گیربکس اتوماتیک، این گیربکس باید از نوع خاص و متمایزی باشد. این نسخه از کوروت مدلی تولید محدود و بسیار گران قیمت خواهد بود. دلیل آن هم به تجارت خودروهای تولید محدود مربوط می شود. گیربکس دستی در حال از بین رفتن است.
مهندس کوروت می گوید تعداد افرادی که به دنبال کوروت دستی هستند روز به روز کمتر شده و سهم این خودرو در سبد شورولت به حدود ۱۵ درصد رسیده است. او می گوید این میزان هر روز پایین تر و پایین تر می آید.
پورشه تلاش کرد گزینه ی گیربکس دستی برای مدل های اسپورت GT را حذف کند اما با انتقادات گسترده ی مشتریان روبرو شد. آن ها نهایتاً به خواسته های مشتریان گوش داده و مدل ۹۱۱ GT۳ را دوباره با گیربکس دستی عرضه کردند. از آن زمان تاکنون دو سوم خریداران گیربکس دستی را انتخاب کرده اند.
اما مهندس کوروت می گوید این موضوع درباره ی کوروت صادق نیست:
میزان سفارش گیربکس دستی در خودرویی همچون Z۰۶ حدود ۱۵ درصد است؛ و به زودی همه گیربکس های اتوماتیک را انتخاب خواهند کرد.
شورولت کوروت C۸ ۲۰۲۰ از گیربکس جدید ۸ سرعته دوکلاچه استفاده می کند. جنرال موتورز با شرکت ترمک برای توسعه ی این گیربکس جدید برای کوروت همکاری کرده است. در نهایت مدیر شورولت می گوید:
ما تنها نمی خواستیم که یک گیربکس دوکلاچه جور کنیم بلکه به دنبال گیربکسی بودیم که با ابعاد مناسب و صحیح در داخل پلتفرم قرار گیرد.
چالش اصلی به تولید یک گیربکس ترانس اکسل مانند که با پیشرانه ی ۸ سیلندر کوروت کار کند مربوط می شد. سیستم کارتل خشک به مهندسان اجازه داده پیشرانه ی ۸ سیلندر را در ارتفاعی پایین تر نصب کنند اما خب این امر هم مشکلات دیگری را برای گیربکس به وجود آورده است.
مهندس کوروت اعلام کرده است:
این امر روی گیربکس تأثیر داشته زیرا کارتل گیربکس هم نمی توانست در ارتفاع پایین تری قرار گیرد بنابراین همه چیز تغییر کرد. تسمه ها، گیربکس و چگونگی خنک کردن آن پیچیدگی بسیار زیادی داشت. این یکی از مسائلی بود که حل شد.
اگرچه انتظار می رود گیربکس این خودرو بهتر از تمامی گیربکس های قبلی کار کند اما مرگ کوروت دستی هنوز هم برای ما غم انگیز است…