زمانی که بحث آئودی A۸ خاص و سفارشی به میان آید مدل A۸ کوپه ی سال ۱۹۹۷ هنوز هم جایگاه ویژه ای در قلب های ما خواهد داشت. البته رقیب جدیدی برای آن خودرو پیدا شده و آن هم RS۸ است که حتی تا همین چند ساعت پیش نمی دانستیم وجود دارد! این پروتوتایپ که در سال ۲۰۱۳ و بر پایه ی نسل قبلی S۸ ساخته شده از پیشرانه ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۵۲۰ اسب بخاری استفاده می کند.
جدای از پیشرانه، ظاهر RS۸ نیز باابهت بوده و شاهد ورودی های هوای بزرگ در جلو و سیستم تعلیقی با ارتفاع بسیار کم هستیم. رینگ های ۲۱ اینچی را نیز لاستیک های چسبان در آغوش گرفته اند و ترمزهای سرامیکی با کالیپرهای نارنجی نیز پشت آن ها دیده می شوند. جزئیات زیادی از این خودرو منتشر نشده اما به نظر می رسد RS۸ از چراغ های جلوی LED و کاکپیت مجازی آئودی سود می برد زیرا پشت آمپرها کلاً مشکی بوده و نشانه ای از آمپرهای سنتی به چشم نمی خورد.
داشبورد و تونل مرکزی از فیبر کربن پوشانده شده و دوخته ای نارنجی نیز ارتباط بصری با بدنه را حفظ کرده اند. اگرچه سدان استاندارد S۸ دارای دکمه ی استارت/استاپ نقره ای در سمت راست و جلوی استراحت گاه دست مرکزی بوده اما این خودرو از سوئیچ نارنجی مشابه محصولات لامبورگینی که زیر تنظیمات تهویه مطبوع قرار گرفته سود می برد.
همچنین با نگاهی به کابین می توان نصب غربیلک فرمان D شکل و پوشش چرم و آلکانترا را تشخیص داد. به نظر می رسد در کنسول مرکزی خبری از ترمز پارک الکتریکی و دکمه های کمک به حرکت در سربالایی و سرپایینی نیست. این خودرو همچنین فاقد دکمه های کنترل سیستم اطلاعات سرگرمی در کنسول مرکزی بوده و خیلی هم سورپرایز کننده نیست چراکه این خودرو یک نسخه ی پیش تولیدی محسوب می شود. البته سیستم صوتی مرغوب بنگ اند اولوفسن در خودرو خودنمایی می کند.
این خودرو هم اکنون در طبقه ی دوم تأسیسات آئودی در نکارسولم آلمان جایی که مراسم گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد تولید اولین مدل RS یعنی RS۲ آوانت ۱۹۹۴ برگزار می شود حضور دارد.