فولکس واگن آمریکا اعلام کرده است که تا پایان سال جاری به عرضهٔ دو نسخهٔ استیشن از گلف یعنی مدل های اسپرت واگن و آلترک در ایالات متحده خاتمه خواهد داد زیرا فروش هردوی آن ها در پی محبوبیت شاسی بلندها کاهش یافته است. این در حالی است که چندی پیش هم اعلام شده بود نسخهٔ پایهٔ نسل آیندهٔ گلف در ایالات متحده عرضه نخواهد شد و فقط نسخه های اسپرت GTI و R در این بازار ارائه می شوند. البته فولکس واگن یادآور شده است که یک کراس اوور جدید و همین طور مدل های الکتریکی ID جای خالی این خودروها را در سبد محصولات شرکت پُر خواهند کرد.
بدین ترتیب گلف آلترک و اسپرت واگن هم به بیتل پیوسته و تولید آن ها در کارخانهٔ فولکس واگن در مکزیک متوقف خواهد شد تا فضا برای تولید کراس اوور جدید تارک فراهم گردد. تولید این کراس اوور جدید اوایل سال ۲۰۲۰ آغاز می شود. در سال ۲۰۱۸، نسخه های GTI و R حدود ۴۸ درصد از کل فروش خانوادهٔ گلف در ایالات متحده را به خود اختصاص دادند و فروش گلف GTI نزدیک به سه برابر گلف پایه بوده است. کل خانوادهٔ گلف با احتساب نسخه های اسپرت واگن و آلترک نیز طی سال ۲۰۱۸ در آمریکا ۴۲ هزار دستگاه فروش داشته اند که بسیار کمتر از فروش تیگوآن است که در آستانهٔ شش رقمی شدن قرار دارد.
از سوی دیگر اخباری در مورد حذف یکی دیگر از اعضای خانوادهٔ گلف هم منتشر شده است. این نسخه، اسپرت ون نام دارد که به عنوان یک گلف بلندقدتر در اروپا برای کسانی که نمی خواهند مینی ون بزرگی مثل فولکس واگن توران داشته باشند عرضه می شود. این نسخه برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ در زمان تولید نسل پنجم گلف با نام گلف پلاس متولد شد و سپس نسل جدید آن که بر اساس نسل هفتم گلف ساخته شده بود در سال ۲۰۱۴ با نام گلف اسپرت ون به بازار آمد. حال اما آینده این نسخه مبهم به نظر می رسد زیرا رئیس بخش فروش و بازاریابی فولکس واگن آقای «یورگن استاکمن» به اتوکار گفته است خودروهایی مثل این از برنامهٔ ما خارج می شوند.
در زمانی که کراس اوورها در حال سلطه بر بازار خودرو هستند عجیب نیست که گلف اسپرت ون از سبد محصولات فولکس واگن کنار گذاشته شود. البته هرچند ساخت جایگزین مستقیمی برای این خودرو در برنامهٔ فولکس واگن نیست اما شایعه شده است که این شرکت می خواهد دو مینی ون گلف اسپرت ون و توران را با خودروی کاملاً جدیدی جایگزین کند. گفته شده نام این خودرو واریواسپرت خواهد بود. این مینی ون جدید از نسل آیندهٔ گلف کشیده تر و بلندتر بوده و از سه ردیف صندلی برخوردار خواهد بود اما تمامی پیشرانه ها و تکنولوژی های خود را از گلف می گیرد. انتظار می رود واریواسپرت سال آینده معرفی گردد اما بااین حال چیزی که قطعی به نظر می رسد، کوچک شدن خانوادهٔ گلف در آینده است.