سرانجام پس از چندین سال توسعه، شورلت رسماً نسل جدید کوروت را معرفی کرده است. هرچند فعلاً امکان رانندگی با کوروت جدید وجود ندارد اما حداقل می توان روی کاغذ آن را با رقبای نزدیک خود مقایسه کرد. البته فعلاً نسخهٔ پایهٔ کوروت معرفی شده و در این مقایسه حضور یافته است اما در آینده نسخه های قوی تر این سوپراسپرت هم معرفی خواهند شد که گفته شده به پیشرانه های توئین توربوی جدید مجهز خواهند بود و احتمالاً با سوپراسپرت های رده بالاتری مثل فراری F۸ تریبوتو و مک لارن ۷۲۰S رقابت خواهند کرد.
در این مقایسه اما خودروهایی شامل آکورا NSX، آئودی R۸، آستون مارتین ونتیج، مک لارن ۵۷۰S، مرسدس AMG GT، نیسان GT-R و پورشه ۹۱۱ کاررا S به عنوان رقبای نزدیک کوروت C۸ انتخاب شده اند. همهٔ این ها خودروهایی هستند که یک شخص ممکن است بجای کوروت با توجه به عواملی مثل قیمت یا عملکرد، تصمیم به خرید آن ها بگیرد.
کوروت C8 | آکورا NSX | آئودی R8 | آستون ونتیج | مک لارن 570S | AMG GT | نیسان GT-R | 911 کاررا S | |
قیمت | 60,000 دلار | 159,495 دلار | 171,150 دلار | 152,820 دلار | 191,100 دلار | 116,895 دلار | 115,235 دلار | 114,650 دلار |
پیشرانه | 6.2 لیتری V8 | 3.5 لیتری V6 | 5.2 لیتری V10 | 4.0 لیتری V8 | 3.8 لیتری V8 | 4.0 لیتری V8 | 3.8 لیتری V6 | 3.0 لیتری H6 |
تنفس | طبیعی | توئین توربو | طبیعی | توئین توربو | توئین توربو | توئین توربو | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | 495 اسب بخار | 580 اسب بخار | 570 اسب بخار | 510 اسب بخار | 570 اسب بخار | 475 اسب بخار | 570 اسب بخار | 450 اسب بخار |
گشتاور | 640 نیوتن متر | 645 نیوتن متر | 550 نیوتن متر | 685 نیوتن متر | 600 نیوتن متر | 630 نیوتن متر | 635 نیوتن متر | 530 نیوتن متر |
گیربکس | 8 سرعته دوکلاچه | 9 سرعته دوکلاچه | 7 سرعته دوکلاچه | 8 سرعته اتوماتیک | 7 سرعته دوکلاچه | 7 سرعته دوکلاچه | 6 سرعته دوکلاچه | 8 سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | چهارچرخ | چهارچرخ | عقب | عقب | چهارچرخ | چهارچرخ | عقب |
شتاب 0 تا 96 | >3 ثانیه | 2.9 ثانیه | 3.4 ثانیه | 3.5 ثانیه | 3.0 ثانیه | 3.9 ثانیه | 2.8 ثانیه | 3.5 ثانیه |
حداکثر سرعت | – | 307 کیلومتر | 324 کیلومتر | 315 کیلومتر | 330 کیلومتر | 304 کیلومتر | 315 کیلومتر | 307 کیلومتر |
وزن | 1527 کیلوگرم | 1725 کیلوگرم | 1685 کیلوگرم | 1530 کیلوگرم | 1344 کیلوگرم | 1540 کیلوگرم | 1784 کیلوگرم | 1534 کیلوگرم |
همان طور که در جدول مشاهده می کنید، کوروت جدید با پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V۸ تنفس طبیعی خود با رقبای قدرتمندی مواجه است. هرچند کوروت C۸ با ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۴۰ نیوتن متر گشتاور قدرتمندترین خودروی این مقایسه نیست اما از لحاظ شتاب در بین بهترین خودروهای این کلاس قرار می گیرد. این موضوع حتی بیشتر قابل توجه خواهد بود وقتی می بینیم کوروت C۸ با پیشرانه ای سنتی هنوز هم به اندازهٔ کافی قدرتمند هست که بتواند با قوای محرکهٔ پیشرفته ای مثل آکورا NSX که از ترکیبی از توربوشارژرها و موتورهای الکتریکی به عنوان نیروهای کمکی استفاده می کند رقابت کند.
از سوی دیگر، طی نسل های گذشتهٔ کوروت، مهندسان شورلت تلاش های زیادی برای بهبود کیفیت داخلی خودرو انجام داده اند که این تلاش ها در نسل C۸ به اوج رسیده است. البته تا پیش از نشستن درون کابین کوروت نمی توان در مورد کیفیت متریال نظر داد اما درمجموع کابین کوروت C۸ پیشرفت قابل توجهی را نسبت به نسل قبلی تجربه کرده است. کابین این نسل طرحی راننده محور دارد به گونه ای که نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به طور مستقیم به سمت راننده نصب شده است. علاوه بر این، روی کنسول مرکزی هم نواری طولانی از دکمه های فیزیکی برای کنترل قسمت های مختلف تعبیه شده است.
شورلت هنوز قیمت دقیق کوروت C۸ را اعلام نکرده اما تخمین زده که قیمت آن از زیر ۶۰ هزار دلار آغاز خواهد شد. این یعنی کوروت موتور وسط به میزان قابل توجهی از همهٔ رقبای خود ارزان تر است. علاوه بر این، کسانی که خواهان عملکرد بیشتر هستند نیز می توانند پکیج پرفورمنس Z۵۱ را سفارش دهند که خروجی موتور را به میزان ۵ اسب بخار و ۱۰ نیوتن متر افزایش می دهد و قطعاتی مثل تعلیق تهاجمی تر، ترمزهای بزرگ تر، خنک کنندگی بهبودیافته و اگزوز تجدیدنظر شده را به خودرو اضافه می کند. البته قیمت این پکیج هنوز مشخص نیست اما حتی بدون این قطعات هم کوروت C۸ ترکیب فوق العاده ای از قیمت و عملکرد را ارائه می کند.
منبع: Motor۱