در سری مطالب معرفی برندگان دوئل های پدال به آخرین گروه کوپه ها یعنی گروه کوپه های بزرگ لوکس رسیدیم. این ها بزرگ ترین، راحت ترین، لوکس ترین و گران ترین کوپه های دنیا هستند. این کوپه های بزرگ که به آن ها گرند تورر گفته می شود، توانایی حمل ۲+۲ نفر را درنهایت راحتی دارند و بیشتر برای پیمودن مسافت های طولانی استفاده می شوند. در گروه کوپه های بزرگ لوکس در رقابت های پدال ۱۰ شرکت کننده حضور داشتند که عبارت اند از:
مازراتی گرن توریزمو
ب ام و سری ۸
مرسدس بنز S کلاس کوپه
رولزرویس ریث
آستون مارتین ونکوئیش
فراری GTC۴
لکسس LC
مرسدس بنز SL
آستون مارتین DB۱۱
بنتلی کانتیننتال
این ۱۰ گرند تورر لوکس در مرحلهٔ مقدماتی طی پنج دوئل باهم به رقابت پرداختند و بدین ترتیب از بین آن ها پنج شرکت کنندهٔ مستقیماً جواز حضور در مرحلهٔ یک چهارم نهایی را دریافت کردند اما چون تعداد آن ها فرد بود، مرسدس بنز S کلاس کوپه هم به عنوان خودرویی که با کمترین اختلاف شکست خورده بود به آن ها اضافه تا این شش کوپهٔ بزرگ به مرحلهٔ یک چهارم نهایی برسند:
ب ام و سری ۸
مرسدس بنز S کلاس کوپه
رولزرویس ریث
بنتلی کانتیننتال
فراری GTC۴
مرسدس بنز SL
در این مرحله سه دوئل برگزار شد و از این طریق سه خودروی ب ام و سری ۸، بنتلی کانتیننتال و فراری GTC۴ مستقیماً راهی مرحلهٔ نیمه نهایی شدند اما اینجا هم تعداد این خودروها فرد بود و باید خودرویی که با کمتری اختلاف شکست خورده بود به آن ها اضافه می شد. پس از بررسی معلوم شد بازهم شانس با S کلاس کوپه یار بوده و در مرحلهٔ یک چهارم نهایی هم با کمتری اختلاف شکست خورده است. بدین ترتیب این گرند تورر آلمانی برای دومین بار توانست از این طریق خود را به مرحلهٔ نیمه نهایی برساند. در آن مرحله نیز S کلاس کوپه پیروز شد تا خودرویی که دو بار تا مرز حذف شدن پیش رفته بود به یک پای فینال تبدیل شود. طرف دیگر این رقابت هم بنتلی کانتیننتال بود که با پیروزی در مرحلهٔ نیمه نهایی به فینال رسید.
در آخرین دوئل گروه کوپه های بزرگ مجموعاً تعداد ۱۹۰۸ رأی به ثبت رسیده که کانتیننتال با دریافت ۱۳۰۵ از آن ها و کسب ۷۳ درصد از کل آراء پیروز شده و قهرمان این گروه شد درحالی که S کلاس کوپه که به سختی به فینال رسیده بود با دریافت ۶۰۳ رأی نایب قهرمان شد. بنتلی کانتیننتال اما برای اینکه به این عنوان دست پیدا کند در مرحلهٔ مقدماتی هم وطن خوش استایل خود یعنی آستون مارتین DB۱۱ را مغلوب کرد، در مرحلهٔ یک چهارم نهایی یکی دیگر از هم وطنان قدرتمند خود یعنی رولزرویس ریث را از سر راه برداشت و در مرحلهٔ نیمه نهایی به مصاف رقیبی آلمانی یعنی ب ام و سری ۸ رفت.
رقبای بنتلی کانتیننتال در مراحل مختلف رقابت ها
مرحله | رقیب | درصد آراء |
مقدماتی | آستون مارتین DB11 | 73 |
یک چهارم نهایی | رولزرویس ریث | 75 |
نیمه نهایی | ب ام و سری 8 | 59 |
نهایی | مرسدس بنز S کلاس | 73 |
چند سال بعدازاینکه بنتلی به تملک گروه فولکس واگن درآمد، این برند لوکس بریتانیایی با استفاده از تکنولوژی و پلت فرم غول آلمانی اولین نسل از کانتیننتال GT را در سال ۲۰۰۳ به عنوان جایگزین کوپهٔ کانتیننتال R معرفی کرد. این خودرو که بر اساس پلت فرم D۱ فولکس واگن ساخته شده و از پیشرانهٔ ۶ لیتری W۱۲ این شرکت استفاده می کرد، استایل متفاوت و اسپرت تری نسبت به کانتیننتال R سنتی داشت. کانتیننتال GT اما هم اکنون در نسل سوم خود قرار دارد که در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷ برای اولین بار به نمایش عمومی درآمد. این نسل روی پلت فرم MSB گروه فولکس واگن مشترک با پورشه پانامرا ساخته شده و همچنان از همان پیشرانهٔ ۶ لیتری W۱۲ توئین توربو استفاده می کند اما حالا خروجی آن به ۶۳۵ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. البته در کنار این موتور دوازده سیلندر، یک نمونهٔ کوچک تر ۴ لیتری V۸ توئین توربو هم برای کانتیننتال ارائه می شود.
مشخصات فنی
پیشرانه | 6.0 لیتری W12 توئین توربو |
قدرت | 635 اسب بخار |
گشتاور | 900 نیوتن متر |
گیربکس | 8 سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | 3.4 ثانیه |
حداکثر سرعت | 335 کیلومتر/ساعت |
طول | 4,850 میلی متر |
فاصلهٔ محوری | 1,954 میلی متر |
وزن | 2290 کیلوگرم |
مصرف سوخت | 13.0 لیتر ترکیبی |
قیمت | 220,000 دلار |