ولوو در حال برنامه ریزی برای کاهش هزینه های ثابت خود تا میزان ۲۱۴ میلیون دلار است زیرا جنگ تجاری آمریکا و چین و از طرفی توسعه ی تکنولوژی های الکتریکی و خودران این شرکت سوئدی را تحت فشار قرار داده است.
هاکان ساموئلسن مدیرعامل ولوو به رویترز گفته که این برند قبلاً برنامه های تولید جهانی خود برای کاهش تأثیر تعرفه ها و هزینه ها را بازبینی کرده است. از جمله برنامه های این شرکت برای کاهش هزینه ها می توان به تعدیل نیروهای ساعتی و حذف ۷۵۰ پست اداری که اکثراً مشاوره ای هستند اشاره کرد.
ولوو انتظار دارد با اتخاذ چنین تصمیم هایی حدود ۱۰۷ میلیون دلار را از ماه جولای به بعد صرفه جویی کند و این برنامه را حداقل تا نیمه ی اول سال آینده ادامه دهد.
مدیرعامل ولوو گفته است:
ما به کسب سهم بالا از بازارهای جهانی ادامه می دهیم اما فشار هزینه ها و تعرفه های بالا سود عملیاتی ما را کاهش داده است. اوایل امسال اقداماتی را شروع کردیم که تأثیر آن از نیمه دوم امسال پدیدار خواهد شد.
این خودروساز سوئدی در شش ماه اول سال جاری به سود عملیاتی حدود ۵۸۷ میلیون دلار دست یافته که در مقایسه با سود ۸۳۳ میلیون دلاری مدت مشابه سال قبل افت قابل توجهی را نشان می دهد.
البته این موضوع با رکورد فروش ولوو در تضاد است چراکه سوئدی ها در نیمه اول امسال ۳۴۰۲۸۹ دستگاه خودرو به فروش رسانده اند که رشد ۷.۳ درصدی را نشان می دهد.
ولوو انتظار دارد شرایط فعلی بازار همچنان روی حاشیه سود آن تأثیر بگذارد اما پیش بینی می کند اقدامات صرفه جویی در نظر گرفته شده به همراه فروش بالا باعث می شود عملکردش در نیمه دوم امسال بهتر از سال پیش باشد.