هیوندای اکسنت با معرفی یک پیشرانه ی جدید که قول داده مصرف سوخت کمتری داشته باشد وارد مدل سال ۲۰۲۰ خود شده است.
پیشرانه ی ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری GDI جای خود را به قلب آهنین ۱.۶ لیتری اسمارت استریم داده است. این پیشرانه از انژکتور با دو پورت سود برده و دارای ماژول مدیریت گرمایی و کویل احتراق پرانرژی می باشد. پیشرانه ی موردبحث همچنین به سیستم ریکاوری گازهای خروجی اگزوز و زمان بندی متغیر سوپاپ ها مجهز شده است.
به لطف این تجهیزات و همچنین گیربکس متغیر هوشمند اسمارت استریم جدید که جایگزین گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک قبلی شده، اکسنت ۲۰۲۰ مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی به ترتیب ۷.۱/۵.۷/۶.۵ لیتر در هر صد کیلومتر دارد. این اعداد نشان دهنده ی بهبود قابل توجه در مصرف سوخت نسبت به مدل سال قبل اکسنت می باشد.
متأسفانه همه ی خبرها درباره ی این پیشرانه خوب نیست چراکه قدرت تقریبی آن ۱۲۰ اسب بخار و گشتاورش نیز ۱۵۳ نیوتون متر است. این در حالی است که پیشرانه ی قبلی خروجی ۱۳۰ اسبی و گشتاور ۱۶۱ نیوتون متری داشته است.
هیوندای به تغییرات دیگری اشاره نکرده اما اکسنت همچنان به صورت استاندارد با گیربکس 6 سرعته دستی عرضه خواهد شد. این حرکت هیوندای نیز قابل توجه است زیرا برادر بزرگ تر اکسنت یعنی الانترا در مدل سال 2020 خود گیربکس دستی را از دست داده است.
قیمت این خودرو مشخص نشده اما اکسنت 2019 قیمت پایه ی 14995 دلار داشته و احتمالاً مدل سال 2020 افزایش قیمت خاصی نخواهد داشت. شایان ذکر است مدل پایه ی اکسنت SE از تجهیزاتی همچون سیستم تهویه مطبوع، کروز کنترل و شیشه های برقی برخوردار است. از دیگر تجهیزات این خودرو می توان به ورود بدون کلید، سیستم صوتی با 4 بلندگو و صفحه نمایش 5 اینچی اشاره کرد.