دوج چلنجر، محبوب ترین کوپهٔ متوسط به انتخاب مخاطبین پدال

  1. شنبه ۲۹ تیر ۹۸ ساعت ۱۲:۳۴ (۴ سال،۹ ماه قبل)
دوج چلنجر، محبوب‌ترین کوپهٔ متوسط به انتخاب مخاطبین پدال
به گزارش فرانگر

گروه کوپه های متوسط یکی از جذاب ترین گروه خودروهای کوپه در رقابت های پدال بود زیرا از ماسل کارهای آمریکایی گرفته تا کوپه های لوکس و مشهور آلمانی در این گروه حضور داشتند که این موضوع جذابیت و البته حساسیت رقابت های این گروه را زیاد کرده بود. این خودروها در دنیای واقعی و در بازار فروش نیز رقابت سختی باهم دارند. در گروه کوپه های متوسط در رقابت های پدال ۱۰ شرکت کننده حضور داشتند که این خودروها عبارت اند از:

کادیلاک ATS کوپه

هوندا آکورد کوپه

ب ام و سری ۴

فورد موستانگ

شورلت کامارو

دوج چلنجر

آئودی A۵

لکسس RC

مرسدس بنز C کلاس

اینفینیتی Q۶۰

این کوپه های میان سایز که هرکدام طرفداران خاص خود را دارند، در مرحلهٔ مقدماتی طی پنج دوئل به مصاف یکدیگر رفتند تا از بین آن ها پنج خودرو مستقیماً به مرحلهٔ یک چهارم نهایی راه پیدا کنند؛ اما چون تعداد این خودروهای پیروز فرد بود، شورلت کامارو هم به عنوان کوپه ای که با کمتری اختلاف در مرحلهٔ مقدماتی شکست خورده بود به آن ها پیوست تا در مرحلهٔ یک چهارم نهایی شاهد رقابت این شش کوپه باشیم:

کادیلاک ATS کوپه

شورلت کامارو

فورد موستانگ

آئودی A۵

مرسدس بنز C کلاس

دوج چلنجر

پس از برگزاری سه دوئل در مرحلهٔ یک چهارم نهایی، سه کوپهٔ شورلت کامارو، فورد موستانگ و دوج چلنجر با پیروزی به طور مستقیم راهی مرحلهٔ نیمه نهایی شدند تا این مرحله تحت سلطهٔ ماسل کارهای آمریکایی قرار گیرد؛ اما در اینجا هم تعداد خودروهای برنده فرد بود و به همین دلیل مرسدس بنز C کلاس کوپه که با کمترین اختلاف شکست خورده بود هم به جمع آمریکایی ها پیوست. پس از برگزاری دو دوئل در مرحلهٔ نیمه نهایی، از بین این چهار کوپه نهایتاً موستانگ و چلنجر به عنوان فینالیست ها به مرحلهٔ نهایی راه یافتند و بدین ترتیب آخرین دوئل گروه کوپه های متوسط بین دو خودروی عضلانی آمریکایی برگزار شد.

دوج چلنجر، محبوب ترین کوپهٔ متوسط به انتخاب مخاطبین پدال

رقابت چلنجر و موستانگ در این دوئل نزدیک بوده است به گونه ای که قوچ وحشی ۹۰۹ رأی و اسب افسانه ای ۷۹۱ رأی دریافت کرده اند و بدین ترتیب نهایتاً این دوج چلنجر بود که با کسب ۵۳ درصد از کل آراء پیروز شده و به انتخاب شما محبوب ترین کوپهٔ متوسط لقب گرفته است. البته ماسل کار دوج برای رسیدن به این عنوان مسیر بسیار دشواری را طی کرده است به گونه ای که در مرحلهٔ مقدماتی شورلت کامارو را از سر راه کنار زد، در مرحلهٔ یک چهارم نهایی در رقابتی بشدت حساس، نزدیک و تنگاتنگ به سختی از سد مستحکم مرسدس بنز C کلاس کوپه گذشت و در مرحلهٔ نیمه نهایی بار دیگر به مصاف کامارو رفت که برای دومین بار توانست هم وطن خود را شکست دهد.

دوج چلنجر، محبوب ترین کوپهٔ متوسط به انتخاب مخاطبین پدال

رقبای دوج چلنجر در مراحل مختلف رقابت ها

مرحله

رقیب

درصد آراء

مقدماتیشورلت کامارو59
یک چهارم نهاییمرسدس بنز C کلاس51
نیمه نهاییشورلت کامارو56
نهاییفورد موستانگ53

چلنجر یکی از مشهورترین و محبوب ترین محصولات تاریخ دوج است. این ماسل کار افسانه ای برای اولین بار در سال ۱۹۷۰ به عنوان پاسخ مستقیم گروه کرایسلر به فورد موستانگ و شورلت کامارو به بازار آمد و تا سال ۱۹۷۴ روی خط تولید بود؛ اما دوران باشکوه چلنجر با خاتمهٔ تولید نسل اول به پایان رسید چون در سال های ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۳ میتسوبیشی گالانت کوپه به عنوان نسل دوم چلنجر در آمریکا عرضه شد که البته به هیچ عنوان نمی شد آن را یک چلنجر واقعی دانست. سپس بعد از چندین دهه غیبت، سرانجام دوج در سال ۲۰۰۸ بار دیگر این نام افسانه ای را احیا کرد و نسل سوم چلنجر باقدرت به میدان بازگشت تا دوران اوج نسل اول را زنده کند. این خودرو همچنان بدون تغییر نسل در حال تولید است اما تاکنون چندین بار مورد به روزرسانی قرار گرفته است. قوی ترین نسخهٔ حال حاضر چلنجر مدل هلکت ردآی است که ۷۹۷ اسب بخار قدرت دارد.

دوج چلنجر، محبوب ترین کوپهٔ متوسط به انتخاب مخاطبین پدال

دوج چلنجر، محبوب ترین کوپهٔ متوسط به انتخاب مخاطبین پدال

دوج چلنجر، محبوب ترین کوپهٔ متوسط به انتخاب مخاطبین پدال

مشخصات فنی

مدلهلکت ردآی
پیشرانه6.2 لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت797 اسب بخار
گشتاور960 نیوتن متر
گیربکس8 سرعته اتوماتیک
محور محرکعقب
شتاب صفرتاصد3.8 ثانیه
حداکثر سرعت325 کیلومتر/ساعت
طول5,022 میلی متر
فاصلهٔ محوری2,946 میلی متر
وزن2047 کیلوگرم
مصرف سوخت14.7 لیتر ترکیبی
قیمت78,745 دلار




همرسانی نوشتار: