نیسان ۳۷۰Z، محبوب ترین کوپهٔ کوچک به انتخاب مخاطبین پدال

  1. جمعه ۲۸ تیر ۹۸ ساعت ۱۲:۰۴ (۵ سال،۷ ماه قبل)
نیسان 370Z، محبوب‌ترین کوپهٔ کوچک به انتخاب مخاطبین پدال
به گزارش فرانگر

در سری مطالب نتایج دوئل ها، گروه های سدان ها را به طور کامل بررسی کرده و پشت سر گذاشتیم و حالا نوبت به کوپه ها رسیده است. اولین گروهی که در این بخش به آن می پردازیم گروه کوپه های کوچک است. این ها کوپه های جمع وجوری هستند که هرچند عمدتاً قدرت چندان زیادی ندارند اما لذت رانندگی بالایی را با قیمت مناسب در اختیار راننده قرار می دهند. برخلاف کوپه های بزرگ تر، بسیاری از کوپه های کوچک بر اساس پلت فرم هاچ بک ها یا سدان های کامپکت ساخته شده و دیفرانسیل جلو هستند. در رقابت های پدال در این گروه دوازده شرکت کننده حضور داشتند که عبارت اند از:

فیات ۱۲۴

مزدا MX-۵

هیوندای ولوستر

فولکس واگن شیراکو

کیا سراتو کوپ

هوندا سیویک کوپه

تویوتا GT۸۶

نیسان ۳۷۰Z

آئودی TT

ب ام و سری ۲

سایون tC

فولکس واگن بیتل

این دوازده کوپهٔ کوچک در مرحلهٔ مقدماتی طی شش دوئل باهم به رقابت پرداختند و از این طریق از بین آن ها شش شرکت کننده خود را به مرحلهٔ یک چهارم نهایی رساندند. این ماشین ها به شرح زیرند:

هوندا سیویک کوپه

مزدا MX-۵

آئودی TT

فولکس واگن بیتل

فولکس واگن شیراکو

نیسان ۳۷۰Z

در مرحلهٔ یک چهارم نهایی، خودروها بار دیگر باهم به رقابت پرداختند و بدین ترتیب سه کوپهٔ کوچک راهی مرحلهٔ نیمه نهایی شدند اما چون تعداد آن ها فرد بود، باید خودرویی که در مرحلهٔ یک چهارم نهایی با کمترین اختلاف شکست خورده بود هم به آن ها اضافه می شد. این خودرو هوندا سیویک کوپه بود که به سه خودروی پیروز پیوست و به مرحلهٔ بعد راه یافت. در مرحلهٔ نیمه نهایی نیز با برگزاری دو دوئل نهایتاً نیسان ۳۷۰Z و مزدا MX-۵ به عنوان فینالیست های گروه کوپه های کوچک انتخاب شده و جواز حضور در مرحلهٔ نهایی را دریافت کردند.

نیسان 370Z، محبوب ترین کوپهٔ کوچک به انتخاب مخاطبین پدال

در آخرین دوئل گروه کوپه های کوچک که بین دو رقیب ژاپنی برگزار شد، مجموعاً تعداد ۱۲۱۱ رأی به ثبت رسیده که ۳۷۰Z با دریافت ۷۴۳ عدد از آن ها و کسب ۶۱ درصد از کل آراء، پیروز شده و به عنوان محبوب ترین کوپهٔ کوچک دست پیدا کرد درحالی که MX-۵ با دریافت ۴۶۸ رأی باید به عنوان نایب قهرمانی اکتفا کند. نیسان ۳۷۰Z اما برای اینکه به این جایگاه برسد سه رقیب هم وطن و یک رقیب آلمانی را مغلوب کرده است به گونه ای که در مرحلهٔ مقدماتی در برابر تویوتا GT۸۶ قرار گرفت، در مرحلهٔ یک چهارم نهایی فولکس واگن شیراکو را از سر راه برداشت و در مرحلهٔ نیمه نهایی هم با هوندا سیویک کوپه به رقابت پرداخت.

نیسان 370Z، محبوب ترین کوپهٔ کوچک به انتخاب مخاطبین پدال

رقبای نیسان ۳۷۰Z در مراحل مختلف رقابت ها

مرحله

رقیب

درصد آراء

مقدماتیتویوتا GT8672
یک چهارم نهاییفولکس واگن شیراکو69
نیمه نهاییهوندا سیویک کوپه70
نهاییمزدا MX-561

پیشینهٔ کوپه های سری Z نیسان به سال ۱۹۶۹ و مدل ۲۴۰Z بازمی گردد. از آن زمان تاکنون این کوپهٔ محبوب و افسانه ای تقریباً بی وقفه تولید شد و به یکی از محصولات مشهور و نمادین نیسان مبدل گشت. سری Z هم اکنون در نسل ششم قرار دارد که با نام ۳۷۰Z نام دارد، در سال ۲۰۰۹ به بازار آمد و همچنان در حال تولید است. این نسل روی پلت فرم FM نیسان مشترک با اینفینیتی Q۶۰ ساخته شده و با یک پیشرانهٔ ۳.۷ لیتری V۶ تنفس طبیعی با ۳۳۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۵ نیوتن متر گشتاور عرضه می شود. البته نسخهٔ نیسمو هم برای ۳۷۰Z ارائه می شود که در آن نسخه خروجی پیشرانه به ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۳۷۵ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا می کند. این روزها ۳۷۰Z کاملاً سالخورده شده و نیسان باید به فکر نسل جدید آن باشد.

نیسان 370Z، محبوب ترین کوپهٔ کوچک به انتخاب مخاطبین پدال

نیسان 370Z، محبوب ترین کوپهٔ کوچک به انتخاب مخاطبین پدال

نیسان 370Z، محبوب ترین کوپهٔ کوچک به انتخاب مخاطبین پدال

مشخصات فنی

پیشرانه3.7 لیتری V6
قدرت330 اسب بخار
گشتاور365 نیوتن متر
گیربکس6 سرعته دستی
محور محرکعقب
شتاب صفرتاصد5.2 ثانیه
حداکثر سرعت250 کیلومتر/ساعت
طول4,240 میلی متر
فاصلهٔ محوری2,550 میلی متر
وزن1510 کیلوگرم
مصرف سوخت11.7 لیتر ترکیبی
قیمت30,885 دلار




همرسانی نوشتار: