آئودی با نگاهی دوباره به محصولات پرفورمنس خود در حال گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد تولید مدل های RS است.
اولین خودرو از این خانواده RS ۲ آوانت بوده که در سال ۱۹۹۴ و با پیشرانه ی ۵ سیلندر ۲.۲ لیتری عرضه شده است. این پیشرانه قدرت ۳۱۱ اسب بخاری داشته است. پیشرانه ی قدرتمند این استیشن آلمانی به یک گیربکس ۶ سرعته دستی متصل بوده و نیروی خود را از طریق سیستم چهار چرخ محرک کواترو و دیفرانسیل مرکزی با قفل شوندگی خودکار به تمامی چرخ ها فرستاده است.
آئودی می گوید دیگر محصول مهم خود RS ۴ آوانت مدل ۱۹۹۹ بوده است. این خودرو از پیشرانه ی ۶ سیلندر ۲.۷ لیتری توئین توربو استفاده کرده و قدرت آن با کمک های کثورث برابر با ۳۷۵ اسب بخار بوده که کاملاً قابل توجه می باشد.
خودروی جدید RS ۴ در سال ۲۰۰۵ و با پیشرانه ی ۸ سیلندر ۴۱۴ اسبی عرضه شده است. سه سال بعد هم شاهد معرفی مدل RS ۶ آوانت بوده ایم که قلب آهنین ۱۰ سیلندر ۵ لیتری توئین توربو با خروجی ۵۷۲ اسب بخاری و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متری داشته است.
آئودی اخیراً هفت مدل RS شامل RS ۳ اسپورت بک و سدان، RS ۴ آوانت، RS ۵ کوپه و اسپورت بک و TT RS کوپه و رودستر را معرفی کرده است. البته این خانواده به زودی گسترش خواهد یافت زیرا آئودی تائید کرده ۲ مدل جدید RS را نیز روانه بازار خواهد کرد.
احتمالاً یکی از این خودروها RS Q۸ است که ظاهراً از پیشرانه ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی لامبورگینی اوروس استفاده خواهد کرد ولی قدرت کمتری خواهد داشت. گفته شده قدرت این خودرو حدود ۵۹۲ اسب بخار خواهد بود.
آئودی برای گرامیداشت این مدل ها نمایشگاهی ویژه برگزار کرده است. جدای از نمایش مدل های RS تولیدی، خودروهای مسابقه ای و پروتوتایپ RS ۸ که هرگز تولید نشده است هم در این رویداد دیده می شوند.