کوروت C۷، خودرویی که از رفتن آن غمگین هستیم

  1. سه شنبه ۲۵ تیر ۹۸ ساعت ۱۴:۰۶ (۵ سال،۵ ماه قبل)
کوروت C7، خودرویی که از رفتن آن غمگین هستیم
به گزارش فرانگر

نوشتهٔ وب سایت بریتانیایی PistonHeads

شورلت کوروت در این سوی اقیانوس اطلس یعنی در اروپا خودروی چندان محبوبی نیست و حتی جوک ساختن در مورد آن آسان است. مثلاً می توان گفت داخل آن بوی کارخانه های شیمیایی را می دهد و در شکاف های بین پانل های بدنهٔ آن می توان یک فیل را جای داد؛ اما کوروت یک قهرمان تمام آمریکایی است که می خواهیم از آن دفاع کنیم زیرا نسل کنونی آن یعنی C۷ کاملاً نسبت به نسل های قبلی متحول شده و هرگز آن خودروی بی کیفیت سابق نیست. از سوی دیگر، کوروت قدیمی ترین سوپراسپرت در حال تولید دنیا محسوب می شود زیرا تولید آن از سال ۱۹۵۳ یعنی ۱۰ سال قبل از پورشه ۹۱۱ آغاز شد.

به همین دلیل ما به خاطر پایان دادن به دوران سنتی کوروت ناراحت و عصبانی هستیم. نسل C۷ این ماشین به آخر خط رسیده و به زودی تا چند روز دیگر نسل C۸ معرفی خواهد شد که تغییر بسیار بزرگی را تجربه کرده است. هفت نسل کوروت در طول سال ها به طور ملایم تکامل پیدا کردند و از زمان ورود پیشرانه های V۸ به زیر کاپوت کوروت در سال ۱۹۵۵، اصول اولیهٔ آن بدون تغییر باقی مانده است؛ اما در نسل C۸ تحولی چشمگیر صورت گرفته و از ترکیب موتور وسط استفاده شده است که هرچند امکان رقابت با سوپراسپرت های جوان را فراهم می کند اما اصالت کوروت را نابود خواهد کرد.

کوروت C7، خودرویی که از رفتن آن غمگین هستیم

البته این موضوع شاید برای اروپاییان اهمیتی نداشته باشد زیرا علیرغم اینکه کوروت ظاهراً در اروپا عرضه می شود اما شما در طول عمر خود شانس بیشتری برای دیدن یک فراری یا لامبورگینی در جاده های بریتانیا دارید تا یک کوروت C۷. این خودرو مثل فوتبال آمریکایی است که در خانه اش بسیار طرفدار دارد اما در دیگر کشورها نادیده گرفته می شود. البته برای این موضوع یک دلیل مالی اساسی وجود دارد. در ایالات متحده قیمت پایهٔ کوروت از ۵۵ هزار دلار آغاز می شود و حتی مدل های قوی تر ارزشمندتر هستند زیرا مثلاً قیمت مدل Z۰۶ با پیشرانهٔ سوپرشارژ ۶۵۰ اسب بخاری از ۷۹ هزار دلار شروع می شود که تقریباً مشابه پورشه کیمن GTS است اما دو برابر سیلندر و قدرت بیشتر.

کوروت C7، خودرویی که از رفتن آن غمگین هستیم

اما وقتی کوروت از اقیانوس اطلس عبور می کند به خاطر تعرفه هایی که در اروپا روی خودروهای وارداتی اعمال می شود، افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه کرده و بنابراین مزیت قیمت رقابتی خود را از دست می دهد. از سوی دیگر نیز همواره بسیاری از سواری خشن کوروت شکایت کرده و میگویند برای جاده های اروپا خودروی خشکی است اما این ایراد را هم نمی توان چندان وارد دانست زیرا تمام سوپراسپرت هایی که برای مسافت های طولانی ساخته نشده اند مثل کوروت سواری خشن و خشکی دارند.

کوروت C7، خودرویی که از رفتن آن غمگین هستیم

درنهایت اما فهمیدن منطق جنرال موتورز برای ایجاد این تحول بزرگ در کوروت سخت نیست. کوروت موتور وسط بدون شک سریع تر و احتمالاً پرفروش تر خواهد بود و با مزیت قیمت مناسب که همچنان آن را حفظ خواهد کرد می تواند جایگزین قابل قبولی برای آئودی R۸ یا مک لارن ۵۷۰S باشد ولی بااین حال ما به خاطر کنار رفتن C۷ غمگین و ناراحتیم زیرا ترکیبی از غرش گوش نواز، عملکرد چشمگیر، استایل جذاب و برچسب قیمتی وسوسه کننده را ارائه می کند که چنین ترکیبی را نمی توان در سوپراسپرت های اروپایی پیدا کرد.

کوروت C7، خودرویی که از رفتن آن غمگین هستیم

کوروت C7، خودرویی که از رفتن آن غمگین هستیم

کوروت C7، خودرویی که از رفتن آن غمگین هستیم

کوروت C7، خودرویی که از رفتن آن غمگین هستیم

کوروت C7، خودرویی که از رفتن آن غمگین هستیم

کوروت C7، خودرویی که از رفتن آن غمگین هستیم

کوروت C7، خودرویی که از رفتن آن غمگین هستیم

کوروت C7، خودرویی که از رفتن آن غمگین هستیم

کوروت C7، خودرویی که از رفتن آن غمگین هستیم

کوروت C7، خودرویی که از رفتن آن غمگین هستیم




همرسانی نوشتار: