دهمین دور از مسابقات فرمول یک این فصل در سیلورستون انگلستان برگزار شد. درحالی که لوئیس همیلتون در خانه انتظار داشت بتواند رکورد بیشترین پول پوزیشن خانگی را کسب کند، این والتری بوتاس بود که تنها با ۶ هزارم ثانیه فاصله توانست خط نخست مسابقه را از آن خود کند. در پشت سر این دو هم لکلرک و ورشتاپن قرار داشتند.
شروع مسابقه بدون تغییر خاصی در ترتیب خودروها همراه بود. بوتاس در حالی پیشتازی خود را حفظ می کرد که به شدت از سوی هم تیمی خود تحت فشار بود. از سویی همیلتون نیز نمی خواست پیروزی در خانه را به آسانی حتی به هم تیمی خود واگذار کند. از همان ابتدا انتظار می رفت تا تیم ها با استراتژی حداقل یک پیت استاپ مسابقه را به پایان برسانند. بوتاس زودتر از سایرین به پیت استاپ رفت اما یک حادثه ورق را به نفع رقبای او برگرداند.
خروج آنتونیو جیوویناتزی از پیست و قسمت سنگی آن، ورود خودروی ایمنی به مسابقه را به همراه داشت تا از این فرصت همیلتون، ورشتاپن و فتل نهایت استفاده را برده و پیت استاپ خود را در این زمان انجام دهند. با این وضعیت همیلتون بدون از دست دادن رتبه نخست خود توانست تایرهای خود را نیز تعویض نماید.
رقابت چارلز لکلرک و مکس ورشتاپن در این مسابقه هم دیدنی بود. بعد از وقایع مسابقه قبلی بین این دو راننده، در این مسابقه هم نبرد میان آنها ادامه داشت. لکلرک توانست یک سبقت بی نقص از ورشتاپن بگیرد و در صحنه ای دیگر نیز او را به بیرون از پیست هدایت کرد. هرچند این موضوع با شکایت ورشتاپن همراه بود اما درواقع می شد آن را نوعی انتقام گیری نیز محسوب کرد. ورشتاپن اما دوباره حمله کرد و باز هم لکلرک را پشت سر گذاشت.
اما مهم ترین واقعه این مسابقه مابین سباستین فتل و مکس ورشتاپن رخ داد. زمانی که ورشتاپن توانست از فتل نیز سبقت بگیرد، در حمله دوباره فاصله خودروی فتل و ورشتاپن آن قدر به هم نزدیک شد که نیروی داون فورس کافی برای عملکرد صحیح ترمزها فراهم نشد و برخوردی شدید بین خودروهای فراری و ردبول اتفاق افتاد به گونه ای که هر دو خودرو از پیست خارج شدند. البته فتل سریع تر به پیست برگشت و فوراً هم در پیت استاپ، دماغه خودروی او تعویض شد. اما عجیب اینکه ورشتاپن که انتظار می رفت آسیب بیشتری به خودروی او وارد شده باشد به مسابقه ادامه داد. فتل توسط داورها به خاطر این صحنه ۱۰ ثانیه جریمه شد.
در انتهای مسابقه مرسدس قصد داشت تا برای کسب تک امتیاز سریع ترین دور، بوتاس و همیلتون را به پیت استاپ بیاورد. بوتاس به پیت لین رفت اما همیلتون بدون توجه به این موضوع راه خود را ادامه داد تا فاصله او با بوتاس به بیش از 20 ثانیه برسد و بدون کوچک ترین دغدغه ای، قهرمانی آسان این مسابقه را به دست آورد. بوتاس، لکلرک و گسلی هم پشت سر او از خط پایان رد شدند.
این مسابقه نشان داد که خودروهای فراری در مسابقات اخیر کاملاً در سایه خودروهای تیم ردبول قرار گرفته اند و البته شانس فراری این بوده که دو راننده ردبول در یک سطح قرار ندارند و پیر گسلی به طور قابل ملاحظه ای فاجعه بار ظاهر شده و اگر این گونه نبود لااقل جای فراری و ردبول در جدول تیمی به راحتی عوض شده بود.
ویدئوی این مسابقه به محض آماده شدن به این مطلب افزوده خواهد شد.