جیپ در حال فراخوان بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه چروکی مجهز به گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ساخت ZF می باشد.
پدال و به نقل از کار اند درایور، مدل های سال ۲۰۱۴ این خودرو که به پیشرانه ی ۶ سیلندر ۳.۲ لیتری مجهز هستند باید در آینده به نمایندگی های مجاز این برند مراجعه نمایند. فیات-کرایسلر اعلام کرده سوپاپ موجود در گیربکس این شاسی بلند می تواند معیوب شده و از درگیر نشدن کلاچ جلوگیری نماید که این امر باعث می شود گیربکس به صورت خودکار در حالت خلاص قرار گیرد.
بنا به گفته ی این برند، حداقل ۳ درصد تمامی خودروهای تحت تأثیر این فراخوان قبلاً برای مشکل گیربکس به شرکت مراجعه کرده و از خدمات گارانتی استفاده کرده اند.
جیپ چروکی و سایر محصولات فیات-کرایسلر مشکلات گیربکس زیادی داشته اند و از سال ۲۰۱۳ تاکنون حداقل ۱۱ به روزرسانی نرم افزاری انجام شده است. از جمله ی این مشکلات می توان به معکوس با تأخیر، گیر کردن دنده ها، پاسخ کند پدال گاز، رفتار نامناسب گیربکس و… اشاره کرد. البته مشکلات مربوط به گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ZF مخصوص محصولات فیات-کرایسلر نیستند.
گفته می شود جیپ رنگید، رم پرومستر سیتی، لندروور دیسکاوری اسپورت، فیات ۵۰۰X، رنجروور اووک، هوندا پایلوت و آکورا TLX از همین گیربکس استفاده کرده و مشکلات خاص خود را داشته اند.
از میان تمامی مدل های چروکی ۲۰۱۴ تحت تأثیر این فراخوان حدود ۸۳ هزار دستگاه در آمریکا حضور دارند درحالی که ۱۷۵۳۰ دستگاه دیگر نیز در بازارهایی همچون کانادا، مکزیک و اروپا فروخته شده اند.
فیات-کرایسلر هیچ گزارشی از تصادفات یا جراحت های مرتبط با این مشکل را دریافت نکرده و هنوز روی حل مشکل آن کار می کند. تا زمانی که راه حل مشکل پیدا نشود مالکان به نمایندگی ها مراجعه نخواهند کرد.