پس از مشاهده ی تصاویر جاسوسی متعدد از ب ام و سری ۴ کابریولت جدید، سرانجام چشممان به جمال مدل پرچم دار M۴ نیز روشن شد. این خودرو در نزدیکی نوربرگ رینگ رؤیت شده و قطعاً در آینده وارد جهنم سبز نیز خواهد شد.
هنوز تصاویر واضح و مشخصی از سری ۴ کابریولت جدید منتشر نشده بنابراین فهمیدن تفاوت های این دو خودرو یک چالش است. اگرچه چیز خاصی را نمی توان تشخیص داد اما انتظار می رود M۴ از نمای جلوی مشابه نسخه ی استاندارد استفاده کند اما از ویژگی های گیراتر همچون ورودی های هوای بزرگ تر سود ببرد.
این نسخه ی آماده ی تست از رینگ های بزرگ دوپره استفاده کرده است. کالیپرهای ترمز M و دیسک های سوراخ دار را نیز می توان در این خودرو مشاهده کرد.
به نظر می رسد هنوز فرایند طراحی بخش عقب این خودرو نهایی شده زیرا اگزوزها ظاهر عجیبی دارند. انتظار می رود مدل تولیدی از یک دیفیوزر که بین خروجی های اگزوز قرار گرفته استفاده کند.
خبرهای اخیر نشان می دهد نسل جدید ب ام و M3 و M4 از پیشرانه ی 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربو استفاده کنند. این پیشرانه در حالت استاندارد قدرت 473 اسب بخاری داشته و نسخه ی داغ تر کامپتیشن خروجی 503 اسبی خواهد داشت. ظاهراً گیربکس های قابل انتخاب نیز از نوع 7 سرعته دوکلاچه و دستی خواهند بود. شایعاتی درباره ی استفاده از سیستم چهار چرخ محرک به گوش رسیده اما احتمالاً این ویژگی به صورت یک آپشن در دسترس خواهد بود.
نسل های جدید این دو خودرو ظاهراً اواسط سال آینده معرفی خواهند شد. البته این تاریخ برای رونمایی مدل های هاردتاپ در نظر گرفته شده است. M4 کانورتیبل احتمالاً در آینده و پس از معرفی مدل های سقف ثابت پدیدار خواهد شد.