پورشه اعلام کرد احتمال استفاده از پیشرانه ی ۶ سیلندر ۴ لیتری تنفس طبیعی خودروی ۷۱۸ کیمن GT۴ در سایر محصولات این برند وجود دارد.
قبلاً گفته می شد این خودرو از پیشرانه ی ۶ سیلندر پورشه ۹۱۱ GT۳ با قدرت کمتر استفاده خواهد کرد اما ژرمن ها راه دیگری را انتخاب کرده و بجای آن از پیشرانه ی ۶ سیلندر تختی استفاده کردند که اساساً نسخه ی کاملاً متفاوت و اصلاح شده از پیشرانه ی ۳ لیتری ۹۱۱ کررا می باشد.
مدیر بخش GT پورشه گفته است:
در واقع این یک پیشرانه ی جدید و سفارشی است که از خانواده ی ۹A۲ بوده و ما می توانیم آن را اوو بنامیم. ما سرسیلندر، پیستون، میل لنگ و… جدیدی را برای این پیشرانه ساختیم.
مدیر پورشه خاطرنشان می سازد:
این یک تلاش بزرگ برای تولید پیشرانه بوده است. ما به پیشرانه های تنفس طبیعی به ویژه برای خودروهای اسپورت و ناب اعتقاد داریم. ما می توانیم از این پیشرانه در دیگر محصولات خود نیز استفاده کنیم.
زمانی که از مدیر پورشه درباره ی معنی این سخن پرسیده شد او گفت در آینده چیزهای بیشتری خواهید دید.
پورشه می توانست از پیشرانه ی ۹۱۱ GT۳ در کیمن GT۴ و باکستر اسپایدر جدید استفاده کند اما مدیر بخش GT این برند گفته انجام چنین کاری توجیه پذیر نبوده است. او گفته است:
پیشرانه ی GT۳ را نمی توانید با پیشرانه ی ۹A۲ اوو مقایسه کنید چراکه ما نمی توانستیم از آن پیشرانه استفاده کنیم. شما می توانید با یک چکش آن را در محفظه پیشرانه قرار دهید اما خب این کار برای تولید انبوه معنی ندارد. همچنین شما نیازی به قطعات تیتانیومی در خودرویی با ۴۱۴ اسب بخار قدرت ندارید.
همرسانی نوشتار: