این GLS کاملاً جدید است، خودرویی که مرسدس بنز آن را S کلاس شاسی بلندها می داند. لیموزین لاکچری مرسدس را جزو بهترین های صنعت خودرو می دانند بنابراین GLS هم باید همین اعتبار را داشته باشید.
البته که مرسدس بنز در ساخت شاسی بلندهای بزرگ تبحر خاصی داشته و نسل جدید GLS نیز جذاب تر از مدل های پیشین این خودروساز به نظر می رسد.
درحالی که ریشه ی معماری GLS قبلی به M کلاس سال ۲۰۰۵ بازمی گشت اما نسل جدید از پلتفرم مشترک با GLE استفاده می کند؛ بنابراین هم اکنون با ساختاری سبک تر و مستحکم تر روبرو هستیم که می تواند از جدیدترین سیستم های کمک راننده پشتیبانی کند. ابعاد GLS ۲۰۱۹ نیز رشد کرده و طول کلی آن ۵۲۱۳ میلی متر است که ۸۳ میلی متر بیشتر از GLS و ۶۲ میلی متر طویل تر از ب ام و X۷ می باشد.
داشبورد این شاسی بلند تقریباً از مدل کوچک تر GLE گرفته شده است اما اگرچه در آن همان صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی مربوط به سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX دیده می شود اما امیدواریم این خودرو خاص تر از برادر کوچک تر باشد.
بی شک یکی از مهم ترین جنبه های چنین خودرویی صندلی های عقب است و اینجاست که GLS توانایی های خود را نشان می دهد. می توان آرایش 6 یا 7 صندلی را سفارش داد که در حالت اولی دو صندلی کاپیتانی در ردیف دوم دیده خواهد شد و در حالت بعدی یک نیمکت سه نفره نصب خواهد شد. البته با سفارش پکیج کامفورت می توان صندلی وسطی را تا کرد تا فضای بیشتری ایجاد شود و همچنین یک تبلت جداشدنی نیز برای کنترل سیستم های رفاهی و اطلاعات سرگرمی وجود خواهد داشت. همچنین امکان سفارش یک جفت صفحه لمسی 11.6 اینچی در پشتی صندلی های جلو وجود دارد که افراد با آن می توانند فیلم تماشا کرده یا در فضای مجازی به گشت وگذار بپردازند.
اما جایی که GLS واقع می درخشد ردیف سوم صندلی هاست. مرسدس ادعا می کند هر فرد قدبلندی در این صندلی ها جای خواهد گرفت بنابراین GLS به سادگی جادارترین شاسی بلند هفت نفره ای است که می توان خرید. فضای بار این شاسی بلند در زمان استفاده از تمامی صندلی ها برابر با 470 لیتر بوده که 144 لیتر بیشتر از ب ام و X7 است. در حالت 5 نفره این فضا به 890 لیتر افزایش می یابد و زمانی که تمامی صندلی ها تا شوند فضای بسیار زیاد 2400 لیتری ایجاد خواهد شد.
یکی از حقه های واقعی GLS به سیستم تعلیق کنترل بدنه ی فعال E مربوط می شود که حالت های متنوعی داشته و برای مثال در حالت آفرود راننده می تواند ارتفاع هر چرخ را به صورت مستقل تنظیم کند. دو دوربین نیز جاده ی پیش رو را اسکن می کنند تا سیستم تعلیق برای عبور نرم تر از موانع آماده باشد.
این امر در جاده به معنی نرمی سواری فوق العاده خواهد بود. این سیستم فعلاً در مدل های اولیه ی GLS بازار بریتانیا موجود نبوده اما در آینده عرضه خواهد شد و ارزش منتظر ماندن را دارد.
سیستم یاد شده در پیچ ها نیز به چنین شاسی بلند بزرگی کمک می کند. نه تنها می توان تنظیمات فنرهای هوای را تنظیم کرد بلکه در حالت منحنی نیز می توان با خودرو به صورت فعال وارد پیچ ها شد. این سیستم در بزرگراه ها نیز به خوبی کار کرده اما در بخش های پرپیچ وخم جاده همیشه نباید به آن تکیه کرد. در هر حالتی مرسدس GLS خودرویی پایدار و مطمئن خواهد بود.
فعلاً تنها یک پیشرانه برای این خودرو در بازار بریتانیا وجود دارد که از نوع 6 سیلندر 3 لیتری دیزلی 325 اسب بخاری می باشد. این پیشرانه که در دل مدل GLS 400 d قرار گرفته با گشتاور 700 نیوتون متری خود که از دورهای پایین آغاز می شود انعطاف زیادی را به این شاسی بلند بخشیده و بنابراین GLS خودرویی عالی برای کشیدن اشیای مختلف همچون یک قایق لوکس است. همچنین این پیشرانه به طور قابل توجهی آرام و ساکت است.
اما بد نیست به نقطه ضعف این شاسی بلند هم اشاره ای داشته باشیم. خب GLS فاقد آپشن فرمان پذیری چهار چرخ موجود در ب ام و X7 بوده بنابراین مانورپذیری آن در سرعت های پایین خیلی خوب نیست. قیمت این خودرو در تریم AMG Line پریمیوم از 73995 پوند آغاز می شود و دارای تجهیزات استانداردی همچون رینگ های 22 اینچی، دوربین 360 درجه و سانروف پانورامیک می باشد. مدل AMG Line پریمیوم پلاس 5250 پوند گران تر بوده و از ناوبری واقعیت مجازی، صندلی های جلوی ماساژوردار و استراحتگاه های دست گرم شونده برخوردار است.
مرسدس GLS یک قدم بزرگ روبه جلو نسبت به نسل پیشین می باشد. این خودرو سواری و آرامش فوق العاده ای داشته و نسبت به هر گزینه ی دیگری که با این قیمت می توان خرید جادارتر است. کیفیت سواری این خودرو نیز مثال زدنی است. تنها نکته ای که می توان گفت شباهت بیش از حد داشبورد خودرو به مدل ارزان تر GLE می باشد.
مشخصات مرسدس GLS ۴۰۰ d AMG Line پریمیوم پلاس Executive
- قیمت: ۸۷۴۹۵ پوند
- پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توربودیزل
- قدرت/گشتاور: ۳۲۵ اسب بخار/۷۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: ۹ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۶.۳ ثانیه
- حداکثر سرعت: ۲۳۸ کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: ۸.۶ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
https://hw۱۳.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/۲۴۳f۱۱efe۰da۴۹۴۱c۸c۳c۹۲۷۷۹fec۱۲۸۱۵۷۷۴۲۱۰-۳۶۰p__۲۸۷۹۰.mp۴
[دانلود ویدئو ]