این تصاویر رندر یا فتوشاپ نیستند و واقعاً لوکس ترین و بزرگ ترین عضو خانوادهٔ کراس اوورهای ب ام و یعنی X۷ به یک پیکاپ تبدیل شده است! البته این خودرو یک نمونهٔ نمایشی و تک ساخت است که امسال در فستیوال موتورسیکلت BMW Motorrad Days به نمایش درآمده است. این پیکاپ توسط کارآموزان حرفه ای ب ام و با همکاری بخش های ساخت خودروهای کانسپت و فناوری مدل های کارخانهٔ مونیخ این شرکت ساخته شده است.
ساخت این پیکاپ ۱۰ ماه طول کشیده که این یعنی پروژهٔ آن یک ماه قبل از اولین رونمایی رسمی X۷ در اکتبر سال گذشته آغاز شده است. به منظور تبدیل این کراس اوور لوکس هفت نفره به یک پیکاپ پنج نفره در ابتدا طول خودرو ۱۰ سانتیمتر افزایش یافته و سپس یک قسمت بار دست ساز که با چوب باکیفیت پوشیده شده برای آن طراحی شده است. طول کل این محفظهٔ بار ۱.۴ متر است که در صورت باز کردن درب عقب این عدد به ۲ متر افزایش پیدا می کند.
علاوه بر این، به گفتهٔ ب ام و در برخی قسمت های سقف، درهای عقب و درب قسمت بار این خودرو از فیبر کربن تقویت شده با پلیمر استفاده شده که این کار کاهش وزن ۲۰۰ کیلوگرمی را نسبت به X۷ معمولی پدید آورده است. در همین حال، هرچند X۷ به یک پیکاپ تبدیل شده اما کابین لوکس آن همچنان حفظ شده و می تواند پنج نفر را در نهایت راحتی حمل کند زیرا کارآموزان قصد دارند بعد از نمایش، با این خودرو چرخی زده و حتی از آن برای سفر به کوه ها استفاده کنند.
تکمیل کنندهٔ ویژگی های منحصربه فرد این X۷ پیکاپ نیز رنگ آبی Tanzanite متالیک بدنهٔ آن است. از سوی دیگر، با توجه به اینکه این پیکاپ برای نمایش در فستیوال موتورسیکلت ب ام و در نظر گرفته شده است، در قسمت بار آن یک موتورسیکلت ب ام و F۸۵۰ GS قرار گرفته است. ب ام و این دو وسیلهٔ نقلیه را همراهان وفاداری توصیف کرده که هم در مسیره های خاکی و هم آسفالت، از مشخصه های رانندگی عالی برخوردارند.
به منظور کاهش هزینه ها، در این پروژه کارآموزان از نمونهٔ پیش تولید و آزمایشی X۷ برای تبدیل به وانت استفاده کرده اند. در تصمیم گیری دربارهٔ مفهوم کلی این خودرو و پیاده سازی طرح، کارآموزان از آزادی کامل برخوردار بوده اند اما متخصصان ب ام و نیز در ساخت خودرو به آن ها کمک کرده اند. متأسفانه اما ب ام و هیچ برنامه ای برای تولید این پیکاپ لوکس ندارد.