در سال ۲۰۱۴ و دو سال پس از معرفی دومین نسل داچیا ساندرو، رنو هم از هاچبک ارزان قیمت یاد شده با لوگوی خود رونمایی کرد. حالا به نظر می رسد این خودرو به روزرسانی های چشمگیری را برای سال ۲۰۲۰ تجربه می کند.
البته خیلی انتظارات خود را بالا نبرید زیرا شاید این خودرو نسل کاملاً جدیدی نباشد هرچند از تغییرات چشمگیری سود می برد. اولین تصاویر رسمی ساندرو ۲۰۲۰ توسط رنوی برزیل منتشر شده و در آن بخش های جلو و عقب با بهبودهای زیادی را شاهد هستیم.
چراغ های جلوی این خودرو اصلاح شده اند و از LED هایی با فرم C شکل استفاده می کنند. یک جلوپنجره ی متفاوت هم نصب شده و بیشتر شبیه محصولات رنو است تا داچیا. سپر جلو هم جدید بوده و طراحی اسپورت تری دارد. دیگر تغییر این بخش کاپوتی مربوط می شود که بیشتر به سمت جلوپنجره کشیده شده است.
تغییرات بخش عقب شدیدتر هستند زیرا طراحی چراغ های عقب بیشتر شبیه محصولات رنو بوده و همین چراغ ها نیز طرح LED جدیدی دارند. سپر نیز بازنگری شده اما برخی ویژگی ها همچون برش روی صندوق و فرم شیشه عقب هنوز هم شبیه ساندروی قدیمی هستند.
موضوع جالب اینکه رنوی برزیل در انتشار این تصاویر از عبارت های CVT جلو و CVT عقب استفاده کرده که شاید اشاره ای به استفاده از گیربکس CVT در ساندرو ۲۰۲۰ داشته باشد. احتمالاً این گیربکس از نوع ایکس ترونیک نیسان باشد.
نشان ۱.۶ هم بی شک به پیشرانه اشاره دارد که احتمالاً نسخه ی SCe ۱۱۶ تنفس طبیعی با قدرت ۱۱۵ اسب بخار (۱۱۶ اسب بخار با اتانول) می باشد. احتمالاً این گیربکس با همکاری گیربکس یاد شده مصرف سوخت کمتری خواهد داشت. احتمالاً مدل پایه هم از پیشرانه ی کوچک تر ۱ لیتری استفاده خواهد کرد.
تصاویری از کابین منتشر نشده اما هاچبک ارزان قیمت رنو در برخی موارد همچون پوشش صندلی ها، داشبورد و پانل درب ها بهبودهایی را تجربه خواهد کرد. این به روزرسانی ها برای تمامی نسخه های ساندرو شامل مدل استپ وی و RS ۲.۰ در نظر گرفته می شوند. این خودرو همچنان در کوریتیبای برزیل ساخته خواهد شد.
فعلاً مشخص نیست که آیا داچیا ساندرو هم از همین تغییرات سود خواهد برد یا نه. اکثر خبرگزاری ها درباره ی نسل جدید داچیا ساندرو که از پلتفرم CMF-B رنو استفاده خواهد کرد سخن گفته اند.