پس از دست یابی به مقام سوم در مسابقات ۲۴ ساعته نوربرگ رینگ (کلاس SP۸T)، سوپرا بازهم به سرخط خبرها بازگشته است. تویوتا گازو ریسینگ امروز تائید کرد خودروی مسابقه ای GT۴ را از سال ۲۰۲۰ در دسترس تیم های علاقه مند خواهد گذاشت.
بخش موتور اسپورت تویوتا اعلام کرده است:
به منظور پاسخ به انتظارات روزافزون مشتریان در سراسر جهان پس از رونمایی کانسپت GR سوپرا GT۴ این خودرو در دسترس علاقه مندان خواهد گرفت.
واضح است که این یک خبر بسیار عالی برای سوپرا است زیرا مسابقات خودرویی همان چیزی است که اعتبار یک خودروی اسپورت را نشان می دهد و سوپرای جدید با ذات بیمری خود نیازمند همین موضوع است. همچنین تویوتا گازو ریسینگ می گوید سوپرا GT۴ به توسعه ی خودروهای بهتر از طریق گرفتن بازخورد تیم های مسابقه ای کمک خواهد کرد.
GR سوپرا GT۴ بر پایه ی مدل جاده ای ساخته شده و کار توسعه ی آن بر عهده ی تویوتا موتور اسپورت GmbH بوده است. بخش گازو ریسینگ نیز با سه شرکت برای توسعه ی خودروی مسابقه ای جدید همکاری خواهد کرد که این سه شرکت عبارت اند از راونول، پیرلی و آکراپوویچ. راونول روغن ها و روان کارها را تأمین خواهد کرد درحالی که پیرلی کار تولید لاستیک ها را بر عهده داشته و آکراپوویچ هم به توسعه ی سیستم های اگزوز خاص موتور اسپورت کمک خواهد کرد.
سوپرا GT۴ از بدنه ای فولادی با رول کیج با کشش بالا استفاده کرده و دیفیوزر جلو و بال عقب از کامپوزیت فیبر طبیعی ساخته شده اند. نیروبخش این خودرو پیشرانه ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی ب ام و است که خروجی آن فعلاً اعلام نشده است. این پیشرانه با یک گیربکس اتوماتیک همکاری کرده و نیروی خود را به چرخه ای عقب می فرستد.
همانند مدل جاده ای، سوپرا GT۴ نیز از سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و چند اتصالی در عقب استفاده کرده و فرمان نیز از نوع الکتریکی و راک اند پینیون است.
از نظر استایل و طراحی باید گفت این خودرو کاملاً مشابه مدل حاضر در مسابقات نوربرگ رینگ می باشد. البته در مقایسه با کانسپت GR سوپرا GT4 باید گفت این خودرو برخی تغییرات را تجربه کرده و کابین هم کاملاً متفاوت است. غربیلک فرمان سنتی جای خود را به نمونه ی پروانه ای داده و داشبورد استوک نیز حذف شده تا نمونه ی مسابقه ای جای آن را بگیرد.
جزئیات بیشتر این خودرو از جمله قیمت، بازارها و زمان عرضه در اواخر سال جاری اعلام خواهد شد. خودروی موردبحث در مسابقات گوناگونی از جمله سری سوپر تایکیو ژاپن، سری اروپایی GT۴ و VLN استقامت نوربرگ رینگ و میشلین پایلوت چلنج در آمریکا شرکت خواهد کرد.