اگر ب ام و محصول جدیدی عرضه کند به احتمال بسیار زیاد آلپینا روی آن کار خواهد کرد تا نسخه ی ویژه ی خود را روانه بازار کند. مدیر اجرایی این شرکت آقای آندراس بوونشیپن گفته قرار بود ب ام و i۸ هم چنین سرنوشتی پیدا کند اما…
Jalopnik اخیراً فرصت مصاحبه با مرد شماره ۱ آلپینا در مونیخ را داشته و فهمیده که شایعات تولید آلپینا i۸ چهار سیلندر درست بوده است.
بنا به گفته ی مدیر اجرایی آلپینا، این شرکت دست روی i۸ استوک گذاشته و قرار بود ساب فریم عقب این خودرو را اصلاح کند تا جا برای قرار دادن پیشرانه ی ۴ سیلندر موردنظر باز شود. با انجام چنین کاری آلپینا می توانست یک ب ام و i۸ با قدرت ۴۶۰ اسب بخار بسازد که حدود ۱۰۰ اسب بخار قوی تر از نسخه ی استاندارد می بود.
آلپینا تست این خودرو در جاده های عمومی را آغاز کرده و آن را به رینگ های خود، اسپویلر جلوی جدید و بال عقب ثابت مجهز کرده بود.
متأسفانه ب ام و به آلپینا اجازه ی پیگیری این پروژه را نداده و آن را به خاطر تداخلاتی که با هویت برند داشته لغو نموده است. همچنین گفته شده ب ام و به این فکر کرده که i۸ آلپینا از اگزوز پیدا استفاده خواهد کرد و این یک مشکل است. مدیر آلپینا خاطرنشان ساخته هدف این شرکت پر کردن برخی فواصل محدود داخل خانواده ی ب ام و بوده و i۸ با قدرت ۴۶۰ اسب بخار رقیب مستقیم محصولات برند M می باشد.
جدیدترین خودروی این شرکت B۷ xDrive مدل ۲۰۲۰ است که بر پایه ی سری ۷ شکل گرفته و از پیشرانه ی ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۶۰۰ اسب بخار سود می برد.