تسلا در تلاش است سلول های باتری خودش را توسعه دهد تا به این ترتیب وابستگی خود به شرکت پاناسونیک را کاهش دهد. این شرکت از سال ۲۰۱۴ تاکنون تأمین کننده ی باتری های تسلا بوده است.
CNBC به نقل از ۵ کارمند تسلا خبر داده این برند آمریکایی آزمایشگاه Skunkworks را به منظور تحقیق درباره ی ساخت سلول باتری تأسیس کرده است. این آزمایشگاه تنها چند دقیقه با تأسیسات فرمونت تسلا فاصله دارد.
تسلا و پاناسونیک در سال ۲۰۱۴ یک قرارداد همکاری گسترده امضا کردند که شامل همکاری مالکیت و ساخت مشترک باتری در گیگافاکتوری نوادا می باشد.
ایلان ماسک قبلاً گفته بود تسلا از نظر باتری محدودیت هایی دارد. او توضیح داده بود این برند به خاطر نبود باتری با محدودیت هایی در تولید خودروها و سیستم های ذخیره ی انرژی روبرو شده است.
ساخت باتری به تسلا اجازه خواهد داد تا جایی که امکان دارد به شرکتی یکپارچه تبدیل شود. این یکی از آرزوهای دور و دراز ماسک بوده است. البته تولید باتری در مقیاس بالا یک چالش بزرگ است مخصوصاً برای خودروسازی که در چند ماه اخیر برنامه هایی برای کاهش هزینه ها داشته و به دنبال افزایش تولید خودرو است.
با این وجود مهندسان تسلا در حال توسعه و آزمایش سلول های باتری لیتیوم-یونی هستند و تلاش دارند آن ها را به تعداد بالا تولید کنند.
حتی اگر تلاش های تسلا برای تولید انبوه باتری ها موفقیت آمیز باشد هم انتظار نداریم روابط این شرکت با پاناسونیک و دیگر تأمین کنندگان باتری قطع شود. احتمالاً تسلا با پاناسونیک و LG برای تأمین باتری های اولین سری از مدل ۳ بازار چین همکاری گسترده ای خواهد داشت.