سدان های بزرگ یا فول سایز لوکس از گران ترین و مجهزترین سدان های دنیا هستند که هرچند هنوز هم لوکس ترین سدان های دنیا محسوب نمی شوند اما بااین حال بیشترین راحتی و رفاه را در اختیار سرنشینان خود قرار می دهند. سدان های بزرگ لوکس از جدیدترین و پیشرفته ترین تکنولوژی های سازندگان خود برخوردارند و در اصل ویترینی برای نمایش توانایی ها و تکنولوژی های خودروسازان محسوب می شوند. در رقابت های پدال در این گروه ۱۰ خودرو حضور داشتند که عبارت اند از:
لینکلن کانتیننتال
کیا K۹۰۰
مازراتی کواتروپورته
ب ام و سری ۷
کادیلاک CT۶
جنسیس G۹۰
مرسدس بنز S کلاس
جگوار XJ
آئودی A۸
لکسس LS
در مرحلهٔ مقدماتی در گروه سدان های بزرگ لوکس پنج دوئل برگزار شد و از این طریق در پایان این مرحله پنج خودرو مستقیماً مجوز حضور در مرحلهٔ یک چهارم نهایی را دریافت کردند اما چون تعداد آن ها فرد بود باید خودرویی که با کمترین اختلاف شکست خورده بود هم به آن ها اضافه می شد که آن مازراتی کواتروپورته بود. بدین ترتیب این شش سدان فول سایز لوکس راهی مرحلهٔ یک چهارم نهایی شدند:
آئودی A۸
لینکلن کانتیننتال
مرسدس بنز S کلاس
مازراتی کواتروپورته
ب ام و سری ۷
کادیلاک CT۶
این شرکت کنندگان در مرحلهٔ یک چهارم نهایی طی سه دوئل بار دیگر رودرروی یکدیگر قرار گرفتند و از بین آن ها سه ماشین شامل آئودی A۸، ب ام و سری ۷ و مرسدس بنز S کلاس مستقیماً راهی مرحلهٔ نیمه نهایی شدند؛ اما اینجا بازهم تعداد برندگان فرد بود و به همین دلیل کادیلاک CT۶ که در مرحلهٔ یک چهارم نهایی با کمترین اختلاف شکست خورده بود نیز به برندگان اضافه شد و تعداد راه یافتگان به مرحلهٔ نیمه نهایی به چهار خودرو رسید. با برگزاری دو دوئل در این مرحله نیز نهایتاً آئودی A۸ و مرسدس بنز S کلاس به عنوان فینالیست ها توسط شما انتخاب شده و به مرحلهٔ نهایی راه یافتند تا در آخرین دوئل این گروه هم مثل گروه سدان های متوسط لوکس شاهد رقابتی تمام آلمانی باشیم.
در این دوئل اما برخلاف دوئل بین ب ام و سری ۵ و مرسدس بنز E کلاس، سدان اشتوتگارتی با اختلاف رأی زیادی به پیروزی دست یافته و بااقتدار محبوب ترین سدان بزرگ لوکس لقب گرفته است. در آخرین دوئل این گروه مجموعاً تعداد ۱۷۸۲ رأی به ثبت رسیده که S کلاس با تصاحب ۱۲۳۶ عدد از آنها و کسب ۶۹ درصد از کل آراء پیروز شده درحالی که سهم A۸ تنها ۵۴۶ رأی بوده است. سدان پرچم دار مرسدس بنز برای اینکه به عنوان قهرمانی دست پیدا کند تقریباً همهٔ رقبا را با اختلاف زیادی از پیش روی خود برداشته است. این ماشین در مرحلهٔ مقدماتی در برابر جگوار XJ قرار گرفت، در مرحلهٔ یک چهارم نهایی مازراتی کواتروپورته را از سر راه خود کنار زد و در مرحلهٔ نیمه نهایی هم از سد کادیلاک CT۶ عبور کرد.
رقبای مرسدس بنز E کلاس در مراحل مختلف رقابت ها
مرحله | رقیب | درصد آراء |
مقدماتی | جگوار XJ | 87 |
یک چهارم نهایی | مازراتی کواتروپورته | 75 |
نیمه نهایی | کادیلاک CT6 | 57 |
نهایی | آئودی A8 | 69 |
S کلاس هم مثل E کلاس از قدیمی ترین و باسابقه ترین محصولات در حال تولید مرسدس بنز محسوب می شود به گونه ای که از سال ۱۹۵۴ تاکنون بی وقفه طی نسل های مختلف در حال تولید بوده است. این ماشین به عقیدهٔ بسیاری از کارشناسان حوزهٔ خودرو، برترین سدان بزرگ لوکس دنیا محسوب می شود. S کلاس همواره معیاری در کلاس خود بوده است تا جایی که حتی هم وطنانش که نزدیک ترین رقبای آن هستند هم نتوانسته اند به شهرت و اعتبار S کلاس دست پیدا کنند. نسل کنونی این پرچم دار آلمانی که هم اکنون روزهای پایانی عمر خود را سپری می کند، در مدل ها و نسخه های بسیار مختلف و متنوعی ساخته می شود. لوکس ترین عضو خانوادهٔ S کلاس مدل مایباخ است و عنوان قدرتمندترین و اسپرت ترین عضو نیز در اختیار مدل S۶۵ AMG است اما متأسفانه به تازگی تولید این مدل برای همیشه خاتمه یافت تا عنوان پرچم دار خانوادهٔ S کلاس به مدل S۶۳ AMG برسد.
مشخصات فنی
مدل | S63 AMG |
پیشرانه | 4 لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | 612 اسب بخار |
گشتاور | 900 نیوتن متر |
گیربکس | 9 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | 3.5 ثانیه |
حداکثر سرعت | 250 کیلومتر/ساعت |
طول | 5,271 میلی متر |
فاصلهٔ محوری | 3,165 میلی متر |
وزن | 1995 کیلوگرم |
مصرف سوخت | 8.9 لیتر ترکیبی |
قیمت | 149,550 دلار |