یکی از محبوب ترین، پرفروش ترین و رقابتی ترین کلاس خودروهای لوکس بخش سدان های متوسط لوکس است که اکثر برندهای لوکس درنیا در آن حضور دارند. این خودروها به خاطر کابین جادار، تجهیزات فراوان، راحتی بالا و قیمت مناسب تر نسبت به سدان های فول سایز لوکس، طرفداران زیادی دارند. در رقابت های پدال نیز در این گروه تعداد شانزده سدان لوکس به مصاف یکدیگر رفته و دوئل های جذابی را به نمایش گذاشتند. این خودروها عبارت اند از:
مرسدس بنز E کلاس
اینفینیتی Q۷۰
آئودی A۶
جنسیس G۸۰
کادیلاک CTS
لینکلن MKZ
لکسس GS
ولوو S۹۰
جگوار XF
مازراتی گیبلی
ب ام و سری ۵
آکورا RLX
تسلا مدل S
فیسکر کارما
لکسس ES
کادیلاک XTS
این شانزده سدان متوسط لوکس در مرحلهٔ مقدماتی باهم طی هشت دوئل به رقابت پرداختند و از این طریق از بین آن ها هشت خودرو توانستند خود را به مرحلهٔ یک چهارم نهایی برسانند. این سدان های لوکس به شرح زیرند:
مرسدس بنز E کلاس
مازراتی گیبلی
ب ام و سری ۵
تسلا مدل S
ولوو S۹۰
کادیلاک CTS
آئودی A۶
کادیلاک XTS
در مرحلهٔ یک چهارم نهایی نیز در گروه سدان های متوسط لوکس چهار دوئل برگزار شد و خودروهایی که به این مرحله رسیده بودند بار دیگر به باهم به رقابت پرداختند تا اینکه از بین آن ها چهار ماشین شامل مرسدس بنز E کلاس، ب ام و سری ۵، ولوو S۹۰ و آئودی A۶ راهی مرحلهٔ نیمه نهایی شدند. این چهار سدان لوکس در مرحلهٔ نیمه نهایی طی دو دوئل رودرروی یکدیگر قرار گرفتند تا اینکه نهایتاً از بین آن ها مرسدس بنز E کلاس و ب ام و سری ۵ فینالیست شده و به مرحلهٔ نهایی راه پیدا کردند. هردوی این خودروها از دیار ژرمن ها بوده و هردو از بهترین و محبوب ترین سدان های کلاس خود هستند که این بر جذابیت آخرین دوئل گروه سدان های متوسط افزوده بود.
با توجه به اینکه هم E کلاس و هم سری ۵ از طرفداران زیادی برخوردار هستند، در دوئل نهایی شاهد رقابت بسیار نزدیکی بودیم به گونه ای که از مجموع ۱۸۵۴ رأی، سدان اشتوتگارتی ها ۹۴۵ رأی و نمایندهٔ مونیخی ها ۹۰۹ رأی دریافت کرده اند و بدین ترتیب E کلاس با تنها ۳۶ رأی بیشتر و با کسب ۵۱ درصد از کل آراء پیروز دوئل شده و محبوب ترین سدان متوسط لقب گرفت. سدان میان سایز مرسدس بنز برای اینکه به این جایگاه برسد در مرحلهٔ مقدماتی به آسانی اینفینیتی Q۷۰ را از سر راه خود برداشت و در مرحلهٔ یک چهارم نهایی هم در نبردی نه چندان دشوار بر مازراتی گیبلی غلبه کرد اما در مرحلهٔ نیمه نهایی با سد مستحکم سوئدی ها یعنی ولوو S۹۰ مواجه شد و به سختی توانست از آن عبور کند.
رقبای مرسدس بنز E کلاس در مراحل مختلف رقابت ها
مرحله | رقیب | درصد آراء |
مقدماتی | اینفینیتی Q70 | 69 |
یک چهارم نهایی | مازراتی گیبلی | 61 |
نیمه نهایی | ولوو S90 | 51 |
نهایی | ب ام و سری 5 | 51 |
E کلاس یکی از قدیمی ترین و باسابقه ترین محصولات در حال تولید مرسدس بنز است به گونه ای که پیشینهٔ آن به سال ۱۹۵۳ و مدل های موسوم به پونتون بازمی گردد. نام E کلاس اما برای اولین بار رسماً در سال ۱۹۹۳ و نسل W۱۲۴ برای این خودرو استفاده شد. خانوادهٔ E کلاس امروزه از تنوع و گستردگی بسیار بالایی برخوردار است به نحوی که در نسخه های مختلفی شامل سدان، کوپه، کابریولت و استیشن و همین طور مدل های گوناگونی از E۲۰۰ چهار سیلندر پایه و E۳۵۰e هیبریدی گرفته تا مدل پرچم دار و قدرتمند E۶۳ تولید می شود. این مدل که یک سوپرسدان به تمام معنا است، از یک نیروگاه ۴ لیتری V۸ توئین توربو با ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می کند.
مشخصات فنی
مدل | E53 AMG |
پیشرانه | 3 لیتری I6 توئین توربو |
قدرت | 435 اسب بخار |
گشتاور | 520 نیوتن متر |
گیربکس | 9 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | 4.5 ثانیه |
حداکثر سرعت | 250 کیلومتر/ساعت |
طول | 4,923 میلی متر |
فاصلهٔ محوری | 2,939 میلی متر |
وزن | 1945 کیلوگرم |
مصرف سوخت | 7.2 لیتر ترکیبی |
قیمت | 73,545 دلار |