نهمین دور از مسابقات فرمول یک این فصل در پیست اسپیلبرگ اتریش با امید فراوان به اتفاقات هیجان انگیز آغاز شد. چارلز لکلرک توانسته بود پول پوزیشن و خط اول را به دست آورد و پشت سر او ورشتاپن و بوتاس قرار داشتند. همیلتون هم سه رده پنالتی به دلیل سد کردن راه کیمی رایکونن در دور تعیین خط گرفته بود و از رده پنجم مسابقه را استارت زد.
اما استارت مسابقه همراه با اتفاقات دور از ذهنی بود. مکس ورشتاپن استارتی به مراتب بد داشت به گونه ای که حتی سباستین فتل از جایگاه نهم هم او را پشت سر گذاشت. اما هم تیمی او لکلرک این فرصت تاریخی در زندگی خود را برای پیشتازی غنیمت شمرد و جایگاه خود را حفظ کرد. لکلرک این پیشتازی را به خوبی در طول مسابقه حفظ کرد و همواره فاصله مناسبی با تعقیب کنندگان خود که در بیشتر مسابقه والتری بوتاس بود داشت.
مکس ورشتاپن با وجود عقب افتادگی اولیه توانست، جبران مافات کند و فاصله او با فتل نوید یک جنگ واقعی را می داد. این جنگ از دور ۴۸ که ورشتاپن به فاصله دی آر اس فتل رسید آغاز شد. سرانجام در دور ۵۰ مکس در سبقتی بی نقص و راحت، سب را جا گذاشت البته پس از این موضوع، فتل به پیت استاپ رفت و تایرهای خود را تعویض کرد.
مشکل باله های لوئیس همیلتون که با تعویض آن برطرف شد و همچنین ورود فتل به پیت لین در زمانی که هنوز تایرهای او برای تعویض آماده نبود از نکات جالب پیت استاپ های این مسابقه بود.
ورشتاپن بعد از عبور از فتل به سراغ بوتاس رفت و سرانجام در دور ۵۶ از بوتاس هم گذشت. این روند نشان می داد که اگر استارت مشکل دار ورشتاپن رخ نمی داد به راحتی می شد یک قهرمانی در این مسابقه را برای او در نظر داشت.
مسابقه درحالی که به دورهای آخر خود نزدیک تر می شد همراه با هیجان و جذابیت بیشتری می شد. نبرد لکلرک و ورشتاپن به عنوان رانندگان نسل جدید و جوان فرمول یک در لحظات آخر به اوج رسید و سرانجام دو دور مانده به پایان مسابقه، لکلرک با وجود دفاع های متعدد و خوب نتوانست دوام آورده و درحالی که ورشتاپن با برخورد به او، خودروی فراری را از پیست خارج کرده بود پیشتاز مسابقه شد و به عنوان خودروی اول از خط پایان گذشت. داوران بعد از اتمام مسابقه برخورد این دو را تحت بررسی قرار دادند که باعث تغییری در رده بندی نشد.
فتل نیز در دورهای آخر توانست از همیلتون عبور کند و پشت سر بوتاس مسابقه را تمام کند. این از معدود مسابقاتی بود که در این فصل با یک-دوی مرسدس تمام نشد و این موضوع نشان داد که نزدیکی رقبا چقدر در بالا بردن هیجان و سطح مسابقات می تواند تأثیرگذار باشد.
ورشتاپن بی شک بهترین راننده این مسابقه بود و با تایرهای هارد خود سریع ترین دورهای پیست را ثبت می کرد. جنگندگی و تلاش های او و سبقت از همه مدعیان و البته فاصله او با راننده دوم ردبول نشان از ارزش بالای او برای تیم دارد.
ویدئوی این مسابقه به محض آماده شدن به این مطلب افزوده خواهد شد.