داج چلنجر SRT هلکت به لطف استفاده از پیشرانه ی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار که قدرت ۷۰۷ اسب بخاری و گشتاور ۸۸۸ نیوتون متری دارد یکی از خبرسازترین خودروهای چند سال اخیر بوده است. البته خبر جدیدی منتشر شده و در آن گفته می شود با استفاده از سیستم هیبریدی ملایم احتمال قوی تر شدن این خودرو وجود دارد.
اگرچه چیزی به صورت رسمی اعلام نشده اما رسانه ها به نقل از چندین منبع موثق خبر داده اند پیشرانه ی هلکت می تواند در نهایت به سیستم هیبریدی ملایم شبیه جیپ رانگلر مجهز شود. این سیستم ظاهراً کمتر از ۴۵ کیلوگرم وزن خواهد داشت ولی خواهد توانست گشتاور فراتر از ۱۷۶ نیوتون متری را تولید کند.
چیز زیادی درباره ی این سیستم نمی دانیم اما پیشرانه ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی رانگلر به تکنولوژی eTorque مجهز است. این سیستم چندین ویژگی مختلف همچون سیستم استارت/استاپ پیشرانه، ترمز احیا شونده، دستیار برقی را به خودرو اضافه می کند. این سیستم آخری ۹۶ نیوتون متر گشتاور بیشتر را برای بهبود شتاب گیری خودرو در اختیار راننده قرار می دهد.
هنوز حرفی درباره ی زمان عرضه ی هلکت هیبریدی زده نشده اما یکی از رسانه ها با مدیر قوای محرکه ی فیات-کرایسلر صحبت کرده و او هم اعلام نموده هدف این شرکت تبدیل شدن به پیشروی عرضه ی خودروهای الکتریکی شده در ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده می باشد. این موضوع می تواند یک تغییر بزرگ برای فیات-کرایسلر باشد زیرا مشهورترین خودروهای الکتریکی شده ی این خودروساز تاکنون کرایسلر پاسیفیکا پلاگین هیبریدی و فیات ۵۰۰e می باشد.
مدیر فیات-کرایسلر وارد جزئیات نشده ولی گفته الکتریکی سازی نتیجه ی نیاز به پاس کردن قوانین دولتی است. او همچنین خاطرنشان ساخته است:
شما نمی توانید کارایی پیشرانه ی بنزینی را به تنهایی از این بالاتر ببرید.
اگرچه مدیر این برند درباره ی محصولات خاصی صحبت نکرده ولی فیات-کرایسلر قبلاً برنامه های خود برای تولید طیفی از مدل های پلاگین هیبریدی و الکتریکی جدید را اعلام کرده است. جیپ سال پیش اعلام کرد ۴ خودروی الکتریکی و ۱۰ مدل پلاگین هیبریدی را تا سال ۲۰۲۲ تولید خواهد کرد. آلفارومئو و مزراتی نیز در حال کار روی برخی مدل های الکتریکی شده هستند.