فورد بیانیه ی جدیدی درباره ی برنامه های بازسازی و احیای خود در اروپا منتشر ساخته است. هدف این خودروساز آمریکایی تمرکز روی سوددهی پایدار و کاهش هزینه هاست. اول از همه با خبرهای خوب شروع می کنیم که فورد در آن قول داده حداقل سه خودروی جدید را طی ۵ سال آینده در قاره سبز معرفی کند. این خودروها جدای از نسل جدید پوما، نسل آینده ی کوگا و اکسپلورر پلاگین هیبریدی خواهند بود.
هویت یکی از این سه خودرو قبلاً فاش شده زیرا فورد می گوید آن یک شاسی بلند الکتریکی الهام گرفته از موستانگ بوده و اواخر سال ۲۰۲۰ پدیدار خواهد شد. تمامی محصولات سواری فورد در اروپا از قوای محرکه ی الکتریکی شده استفاده خواهند کرد.
و حالا به خبرهای بد برسیم! فورد خاطرنشان ساخته تا آخر سال ۲۰۲۰ حدود ۱۲ هزار نفر را در اروپا تعدیل خواهد کرد که حدود ۲۰ درصد از نیروی کاری این برند را شامل می شود. کارخانه ی گیربکس فورد در فرانسه تعطیل خواهد شد و سرنوشت کارخانه ی پیشرانه ی این خودروساز روسیه نیز همین گونه خواهد بود. فورد همچنین کارخانه ی تولید گیربکس خود در اسلواکی را به شرکت مگنا می فروشد و گفت وگوها برای تعطیلی کارخانه ی تولید پیشرانه در ولز نیز آغاز شده است.
فورد اروپا می خواهد سه گروه تجاری جدید را شکل دهد: خودروهای تجاری، خودروهای سواری و صادراتی ها. تا آخر سال ۲۰۲۰ تعداد سایت های این خودروساز در اروپا از ۲۴ به ۱۸ کارخانه کاهش خواهد یافت و تعداد شیفت های تولید کارخانه ها در والنسیای اسپانیا و سارلوئیس آلمان نیز قبلاً کاهش یافته است.
اگرچه محصولات جدیدی به سبد محصولات این برند اضافه خواهد شد اما به دلیل کاهش تقاضا شاهد خاتمه ی عرضه ی مینی ون های C-Max و گرند C-Max و خودروی شهری کا پلاس خواهیم بود.