مدیر ارشد مهندسی ب ام و آقای کلاوس فرولیش می گوید در صورتی که خریداران بالقوه ی مناسبی برای کانسپت ویژن M NEXT وجود داشته باشد شاید باواریایی ها آن را تولید کنند.
او در مصاحبه با اصحاب رسانه گفته است:
ما آنچه که قولش را داده بودیم ساختیم. در نهایت باید از مدیران برای حمایت از این پروژه تشکر کنم؛ اما راه احتمالی برای تولید این خودرو در دستان همه ی ماست، البته مهم تر از همه خریدارانی هستند که به این خودرو علاقه نشان می دهند. بینبار ما به شما تکیه می کنیم. شما باید نظرات خود درباره ی این خودرو را ابراز کنید.
مدیر ب ام و در ادامه به جزئیات بیشتری اشاره کرده است. در ابتدا باید گفت این خودرو باید یک پلاگین هیبریدی سبک وزن باقی بماند. فرولیش تخمین می زند وزن ایده آل یک کوپه ی پلاگین هیبریدی باید بین 1588 تا 1678 کیلوگرم باشد. وزن i8 فعلی برابر با 1539 کیلوگرم می باشد. البته مدیر ب ام و می گوید یک خودروی تمام الکتریکی باید وزنی نزدیک به 1900 کیلوگرم داشته باشد.
نسخه ی تولیدی ویژن M NEXT همچنین از برخی قطعات i۸ فعلی در صورت تولید استفاده خواهد کرد. مونوکوک کربنی i۸ مهم ترین وجه اشتراک این دو خودرو خواهد بود اما لاستیک های فعلی i۸ به درد محصول جدید M نخواهند خورد. ویژن M NEXT از لاستیک های پهن تری استفاده می کند و در نسخه ی تولیدی هم چنین وضعیتی برقرار خواهد بود.
این کانسپت در نگاه اول کاملاً متمایز نشان می دهد. استایل تیز با بدنه ای دو رنگ همراه شده است. قوای محرکه ی پلاگین هیبریدی این خودرو نیز قدرت ۶۰۰ اسبی داشته و نشان می دهد که ویژن M NEXT چیزی بیش از ظاهر زیباست.
همرسانی نوشتار: