این چند روزه همه درباره ی BMW صحبت می کنند. این خودروساز در کنفرانس NextGen که در مونیخ برگزار کرد از کانسپت جدید ویژن M NEXT رونمایی کرده و همچنین یک نسخه ی آزمایشی الکتریکی از سری ۵ را به نمایش گذاشته است. همچنین علاوه بر یک موتورسیکلت الکتریکی با نام E-Box باواریایی ها خبرهای دیگری را نیز منتشر کرده اند.
کلاوس فرولیش مدیر مهندسی ب ام و در مصاحبه با اصحاب رسانه گفته بخش M این برند قماری بزرگ روی قدرت باتری ها انجام می دهد. این خودروساز در آینده ای نزدیک اقدام به معرفی خودروهای پلاگین هیبریدی M پرفورمنس خواهد کرد. او گفته است:
از نظر من قدم بعدی به خودروهای پلاگین هیبریدی اختصاص دارد. البته این خودرو باید وزن بین ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ کیلوگرم داشته و از حداقل قدرت ۶۰۰ اسب بخاری و سیستم چهار چرخ محرک برخوردار باشد.
شاید این اعداد خیلی چشمگیر نباشند اما ارتقای قابل توجهی را نسبت به نسل کنونی M۵ نشان می دهند. قدرت یاد شده با خروجی M۵ برابر است اما سوپرسدان ب ام و با وزن ۱۹۸۲ کیلوگرمی به طور قابل توجهی سنگین تر می باشد.
اما هدف نهایی ب ام و M خودروهای پلاگین هیبریدی نیست. در ۶ سال آینده بازوی پرفورمنس ب ام و شاید یک خودروی پرفورمنس تمام الکتریکی بسازد. مدیر ب ام و ادامه داده است:
پس از سال ۲۰۲۵ احتمال تولید خودروهای الکتریکی M وجود دارد. البته M به معنی تکنولوژی نیست بلکه نشان دهنده ی پرفورمنس است و پرفورمنس هم تنها به شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت محدود نمی شود.
واضح است که کاهش وزن محصولات آتی این برند نسبت به خودروهای درون سوز سنتی می تواند مزیت اصلی محصولات هیبریدی شده ی M باشد؛ و حدس می زنیم که ب ام و بتواند وزن خودروهای الکتریکی را پایین نگه دارد و در این صورت مزیت قابل توجهی در مقایسه با خودروهای بنزینی کنونی خواهد داشت.