پشت فرمان شاسی بلند لوکس مرسدس GLC ۲۰۱۹

  1. جمعه ۳۱ خرداد ۹۸ ساعت ۱۶:۰۴ (۴ سال،۱۱ ماه قبل)
پشت فرمان شاسی‌بلند لوکس مرسدس GLC 2019
به گزارش فرانگر

این مرسدس بنز GLC نونوار شده است. رقیب ب ام و X۳ و آئودی Q۵ هم اکنون دارای پیشرانه های جدید، تکنولوژی به روز شده و برخی بازنگری های ظاهری می باشد.

ما کار را با تغییرات ظاهری آغاز می کنیم زیرا احتمالاً بدون کمک ما متوجه آن ها نخواهید شد. در نمای جلو چراغ هایی نصب شده اند که نازک تر از قبل بوده و طراحی داخلی جدیدی دارند. جلوپنجره نیز جدید بوده و شکل آن به نوع تریم انتخابی بستگی دارد. سپر هم دست خوش تغییراتی شده است.

پشت فرمان شاسی بلند لوکس مرسدس GLC 2019

در سپر عقب هم بهبودهای حداقلی دیده می شود درحالی که چراغ های روی درب پشتی از گرافیک متفاوتی استفاده کرده اند. تکمیل کننده ی این تغییرات قطعات کرومی روی رکاب ها و رینگ هایی با ابعاد حداکثر ۲۰ اینچی می باشد.

پشت فرمان شاسی بلند لوکس مرسدس GLC 2019

در نگاه اول کابین آشنا به نظر می رسد اما تغییرات صورت گرفته در تکنولوژی های آن قابل توجه هستند. GLC هم اکنون از سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX مرسدس استفاده می کند که این به معنی نصب صفحه نمایش ۱۰ اینچی بزرگ در بالای داشبورد است. هنوز هم می توان با استفاده از تاچ پد لپ تاپ مانند روی کنسول مرکزی این صفحه را کنترل کرد. البته برای اولین در GLC کنترل صفحه از طریق لمس آن نیز میسر شده است.

پشت فرمان شاسی بلند لوکس مرسدس GLC 2019

همه ی مدل ها به جز تریم پایه از پشت آمپرهای دیجیتالی هم سود می برند. صفحه نمایش استاندارد پشت آمپرها از نوع ۷ اینچی بوده اما می توان صفحه نمایش ۱۰ اینچی را نیز سفارش داد. این پشت آمپرها پشت غربیلک فرمانی قرار گرفته اند شبیه نمونه ی بکار رفته در S کلاس می باشد. روی این فرمان هم پدهای حساس به لمس وجود دارند تا با استفاده از آن بتوان در منوهای صفحه نمایش به گشت وگذار پرداخت. این ویژگی کاملاً گیرا بوده و خیال انگیز به نظر می رسد.

پشت فرمان شاسی بلند لوکس مرسدس GLC 2019

پشت فرمان شاسی بلند لوکس مرسدس GLC 2019

پشت فرمان شاسی بلند لوکس مرسدس GLC 2019


به جز برخی تریم ها و رنگ های جدید، باقی موارد داخل کابین همچون گذشته هستند. این به معنی وجود طراحی داشبورد کلاسیکی است که با داشبورد ولوو XC60 به عنوان یکی از جذاب ترین محیط های داخلی خودروها برابری می کند. البته در بخش عقب کابین مرسدس جای کافی به اندازه ی Q5 وجود ندارد اما در کل حتی افراد قدبلند هم از نشستن در GLC احساس خوشحالی خواهند کرد.

شاید بزرگ ترین تغییر این شاسی بلند در زیر کاپوتش رخ داده است. طیف پیشرانه ها دگرگون شده و از میان ۵ پیشرانه ی جدید در نظر گرفته شده برای بازار اروپا، بریتانیایی ها در ابتدا تنها دو پیشرانه ی دیزلی ۲ لیتری را دریافت خواهند کرد که هر دو از C کلاس فیس لیفت گرفته شده اند. نسخه ی ۲۲۰ D قدرت ۱۹۱ اسبی و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری داشته که اندکی کمتر از قدرت GLC ۲۵۰ d قبلی است. ما در این تست از مدل ۳۰۰ d استفاده کردیم که قدرت و گشتاور آن به ترتیب برابر با ۲۴۲ اسب بخار و ۵۰۰ نیوتون متر می باشد.

پشت فرمان شاسی بلند لوکس مرسدس GLC 2019

در آینده مدل بنزینی GLC ۳۰۰ با قدرت ۲۵۴ اسب بخار هم عرضه خواهد شد. توربوشارژر ارتقا یافته و زمان بندی متفاوت سوپاپ ها باعث می شود فیلتر ذرات اگزوز تأثیر منفی روی خروجی پیشرانه نداشته باشد. همچنین انرژی ریکاوری سیستم هیبریدی ملایم نیز در زمان ترمز گرفتن بکار گرفته شده و در زمان شتاب گیری به کمک راننده خواهد آمد. یک مدل پلاگین هیبریدی هم در آینده عرضه خواهد شد.

پشت فرمان شاسی بلند لوکس مرسدس GLC 2019

اما خب به سختی می توان ایراداتی به این دو پیشرانه ی دیزلی گرفت. مدل ۳۰۰ d از پیشرانه ی نرم و آرام مشابه با نسخه ی بنزینی GLC ۳۰۰ سود برده ولی گشتاور بیشتر آن باعث می شود در شرایط واقعی قدرت بیشتری را حس کنید. ما هنوز مدل کم توان تر دیزلی را تست نکرده ایم اما با توجه به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۹ ثانیه ای، احتمالاً همین مدل قدرت کافی برای اکثر نیازهای مشتریان را خواهد داشت و احتمالاً گزینه ی محبوب افراد زیادی خواهد بود.

پشت فرمان شاسی بلند لوکس مرسدس GLC 2019

برای اینکه بفهمیم مصرف سوخت و آلایندگی واقعی این شاسی بلند لوکس چقدر است به زمان بیشتری نیاز است اما GLC ۳۰۰ d در روی کاغذ مصرف سوخت ۷.۲ لیتری در هر صد کیلومتر دارد. ب ام و X۳ xDrive۳۰d که قدرت و پرفورمنس بهتری دارد آلایندگی مشابهی با مرسدس داشته و مصرف سوخت آن نیز در محدوده ی همین خودرو است.

پشت فرمان شاسی بلند لوکس مرسدس GLC 2019

پشت فرمان شاسی بلند لوکس مرسدس GLC 2019

پشت فرمان شاسی بلند لوکس مرسدس GLC 2019


ب ام و از نظر لذت رانندگی هم بالاتر از مرسدس قرار می گیرد. بخشی از عقب ماندگی مرسدس از حریف به خاطر فرمان GLC است. فرمان خودرو خیلی سنگین نیست اما خب کمی کند بوده و در سر پیچ ها تلاش زیادی برای کنترل آن باید داشته باشید. البته چسبندگی و پایداری GLC خوب بوده و تکان های بدنه ی آن از Q5 یا XC60 کمتر است.

البته یکی از مهم ترین فاکتورها برای خریداران راحتی خودرو است اما GLC از این نظر بهترین خودروی کلاس نیست. سه نوع سیستم تعلیق برای این شاسی بلند در دسترس است: فنرهای فولادی و دامپرها، فنرهای فولادی و دامپرهای تطبیقی و سیستم تعلیق کاملاً بادی. ما سومین نوع سیستم تعلیق را تست کردیم که اگرچه در اکثر موارد راحت عمل می کند اما در بدترین دست اندازها به خوبی آئودی یا ولوو نیست.

پشت فرمان شاسی بلند لوکس مرسدس GLC 2019

قیمت این خودرو برای مدل ۲۲۰ d Sport از ۳۹۴۲۰ پوند شروع می شود. از جمله تجهیزات استاندارد این خودرو می توان به رینگ های آلیاژی ۱۸ اینچی، شیشه های تیره، صندلی های جلوی گرم شونده و دوربین دنده عقب اشاره کرد. با پرداخت ۱۷۵۰ پوند اضافی شاهد نصب پکیج AMG Line روی خودرو خواهید بود که شامل رینگ های ۱۹ اینچی، دامپرهای تطبیقی، صندلی های AMG و دیگر ویژگی های ظاهری اسپورت می باشد.

پشت فرمان شاسی بلند لوکس مرسدس GLC 2019

بالاتر از مدل AMG Line نسخه ی پریمیوم قرار می گیرد که علاوه بر تجهیزات قبلی از چراغ های جلوی LED، رینگ های ۲۰ اینچی و صفحه نمایش بزرگ تر برای پشت آمپرها استفاده می کند. در مدل پریمیوم پلاس سقف پانورامیک و سیستم صوتی برمستر به خود اضافه شده و نهایتاً در نسخه ی پریمیوم پلاس اولتیمیت شاهد تجهیز خودرو به سیستم تعلیق بادی خواهیم بود. خودروی حاضر در تست از نوع GLC ۳۰۰d AMG Line پریمیوم پلاس اولتیمیت بوده که فول ترین مدل این خانواده بوده و قیمت ۵۴۲۱۰ پوندی دارد.

پشت فرمان شاسی بلند لوکس مرسدس GLC 2019

پشت فرمان شاسی بلند لوکس مرسدس GLC 2019

پشت فرمان شاسی بلند لوکس مرسدس GLC 2019


مرسدس GLC بازنگری شده یک لایه ی دیگر به جذابیت های این شاسی بلند اضافه کرده است. خریداران قطعاً از تکنولوژی های جدید این خودرو راضی خواهند بود و پیشرانه های جدید در نظر گرفته شده نیز بهتر و قوی تر از قبل هستند. البته سؤالاتی درباره ی مصرف سوخت و آلایندگی پیشرانه ی دیزلی این خودرو در مقایسه با ب ام و وجود دارد. انتظار می رود نسخه ی ارزان تر 220 d انتخاب بهتری برای خریداران باشد.

مشخصات مرسدس GLC ۳۰۰d ۴MATIC AMG Line پریمیوم پلاس اولتیمیت

  • قیمت: ۵۴۲۱۰ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربودیزل
  • قدرت/گشتاور: ۲۴۲ اسب بخار/۵۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۹ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۶.۵ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۴۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

[دانلود ویدئو]




همرسانی نوشتار: