رنو رسماً نسل دوم هاچ بک الکتریکی Zoe را معرفی کرده است. این ماشین که پرفروش ترین خودروی الکتریکی بازار اروپا محسوب می شود، وعده داده است که در مقایسه با نسل قبلی کاملاً بهتر باشد. بااین حال نسل جدید Zoe در طراحی بیرونی بیشتر تکاملی از نسل قبلی به نظر می رسد که تغییراتی شامل جلوپنجرهٔ جدید، سپرهای جدید، چراغ های LED جدید و استاندارد برای جلو و عقب، طیف تازهٔ رنگ های بیرونی و طراحی جدید رینگ ها با اندازه هایی از ۱۵ تا ۱۷ اینچی در آن صورت گرفته است.
برخلاف طراحی بیرونی، در کابین Zoe جدید تغییرات قابل توجهی روی داده به گونه ای که طرح داشبورد کاملاً جدید و متریال بهتر شامل پلاستیک نرم و خوش لمس در آن ارائه شده است. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو نیز با یک صفحه نمایش لمسی ۹.۳ اینچی ارتقاء پیدا کرده و حالا یک نمایشگر ۱۰ اینچی TFT قابل تنظیم هم به صورت استاندارد به عنوان صفحه آمپر دیجیتالی برای خودرو در نظر گرفته شده است. ازجملهٔ ویژگی های اتصالی نسل جدید Zoe نیز می توان به اندروید اتو، کارپلی و دو پورت USB در عقب اشاره کرد درحالی که پد شارژ بی سیم هم برای آن قابل سفارش است.
نسل جدید Zoe در بازار با رقبای سرسخت و تازه واردی مثل پژو e-۲۰۸ و اوپل Corsa-e مواجه خواهد بود و به همین دلیل رنو قوای محرکهٔ آن را کاملاً ارتقاء داده است. بدین منظور، Zoe مدل ۲۰۲۰ به یک پکیج باطری لیتیوم یون ۵۲ کیلووات ساعتی مجهز شده که ۳۰ درصد ظرفیت بیشتری نسبت به نسل قبلی دارد اما ابعاد آن با نمونهٔ قدیمی یکسان است. این باطری های جدید که قابلیت شارژ سریع را هم دارند، با هر بار شارژ کامل طبق معیار و ارزیابی های WLTP، امکان پیمودن مسافتی برابر با ۳۹۰ کیلومتر را برای خودرو فراهم می کنند که ۲۰ درصد بیشتر از قبل است.
با استفاده از شارژرهای جدید ۵۰ کیلوواتی DC می توان ظرف ۳۰ دقیقه باطری های Zoe را برای پیمودن مسافتی در حدود ۱۴۵ کیلومتر شارژ کرد درحالی که با شارژرهای عمومی ۲۲ کیلوواتی، با یک ساعت شارژ انرژی لازم برای پیمودن ۱۲۶ کیلومتر فراهم می شود. شارژ کامل باطری های این هاچ بک الکتریکی با شارژرهای معمولی ۷ کیلوواتی اما نُه ساعت و نیم طول می کشد. البته کسانی که به بُردی در حدود ۳۰۰ کیلومتر نیاز دارند، هشت ساعت شارژ با شارژرهای معمولی برای آن ها کافی خواهد بود.
یکی دیگر از به روزرسانی های فنی بزرگ نسل جدید Zoe تجهیز آن به موتور الکتریکی جدیدی بنام R۱۳۵ است که ۱۳۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این در حالی است که موتور R۱۱۰ نسل قبلی ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۵ نیوتن متر گشتاور داشت. نیروی این موتور که توسط یک گیربکس تک سرعته به چرخ های جلو انتقال پیدا می کند، Zoe جدید را قادر می سازد ظرف ۱۰ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد و نهایتاً به حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
در نسل جدید Zoe حالت رانندگی جدیدی بنام B Mode تعبیه شده است که امکان رانندگی با یک پدال را فراهم می کند. این حالت اثر سیستم احیای انرژی ترمزها را تقویت می کند و بنابراین به محض اینکه راننده پای خود را از روی پدال گاز بردارد، سرعت ماشین به مراتب سریع تر از حالت معمولی کاهش پیدا می کند. علاوه بر این، حالت D هم همچنان در Zoe وجود دارد که هنگام حرکت با سرعت ثابت در خارج از شهر مفید خواهد بود. برای انتخاب این حالات، کنترلر جدیدی بنام e-shifter در نظر گرفته شده است.
از لحاظ ایمنی نیز نسل جدید Zoe به طیف گسترده ای از تکنولوژی ها و سیستم های کمک رانندهٔ جدید مجهز شده که ازجملهٔ آن ها می توان به ترمز اضطراری فعال، هشدار خروج از خط، سیستم حفظ حرکت میان خطوط، پایش نقاط کور، نوربالا و پایین خودکار، دستیار پارک آسان و نگه دارندهٔ خودکار در شیب ها اشاره کرد. در همین حال، راننده می تواند از راه دور با استفاده از گوشی هوشمند خود به برخی از قسمت های خودرو دسترسی داشته باشد. به عنوان مثال از این طریق می توان وضعیت شارژ و میزان بُرد باطری ها را بررسی کرده و بخاری یا سیستم تهویه را روشن یا برنامه ریزی نمود. نسل جدید رنو Zoe از پاییز آینده در بازار اروپا عرضه خواهد شد.