آزمون دوباره پژو ۵۰۸ SW جدید

  1. پنجشنبه ۲۳ خرداد ۹۸ ساعت ۱۸:۰۲ (۵ سال،۸ ماه قبل)
آزمون دوباره پژو 508 SW جدید
به گزارش فرانگر

زمانی که برای اولین بار اقدام به تست و بررسی پژو ۵۰۸ SW در سال گذشته کردیم همان موقع گفتیم که برای خرید این خودرو باید با قلبتان تصمیم بگیرید نه با عقلتان! اگرچه پژو به عنوان یک استیشن عمل می کند اما رقبای بزرگ تر و کاربردی تری دارد.

اما آیا همین داستان پس از یک هفته تست و بررسی ۵۰۸ SW در جاده های بریتانیا هنوز هم برقرار است؟ به منظور اینکه بدانیم جدیدترین نسل این خودرو چیزی بیش از خط سقف متمایز و تریم چرمی جذاب است نسخه ی محبوب BlueHDi ۱۳۰ را در تریم GT Line تست کرده ایم تا پاسخ این سؤالات را به دست آوریم.

آزمون دوباره پژو 508 SW جدید

اول از همه اینکه خودروی استیشن باید جادار باشد و البته که سنگ محک این کلاس را باید در نظر بگیریم که خودرویی نیست به جز اشکودا ساپرب استیت. این خودرو نه تنها استیشنی جذاب است بلکه بزرگ ترین خودروی کلاس نیز محسوب می شود. محفظه بار ۶۶۰ لیتری این خودرو ۱۳۰ لیتر بیشتر از پژو بوده و این اختلاف فضا در زمان خواباندن صندلی ها به ۱۷۰ لیتر افزایش می یابد. البته پژو در همه زمینه ها بازنده نیست چراکه به لطف درب پشتی پهن و فاصله ی بین محوری طویل، این خودرو بدون تغییر خاصی می تواند یک دوچرخه ی بزرگ را در کابین جای دهد.

آزمون دوباره پژو 508 SW جدید

آزمون دوباره پژو 508 SW جدید

فضای پشت صندلی های عقب نیز جادار بوده و برای سرنشینان قدبلند فضای سر زیادی وجود دارد؛ بنابراین در عین اینکه ۵۰۸ SW از خط سقف پایینی استفاده کرده اما به طور باورنکردنی ای یک خودروی خانوادگی منعطف است. محصول جدید پژو خودرویی راحت هم بوده و سواری آن خاص محصولات فرانسوی است که حتی با وجود رینگ های سفارشی ۱۹ اینچی هم نیز ناراحت نمی شود. رقبای زیادی در این کلاس از چنین رینگ های بزرگی استفاده نمی کنند.

آزمون دوباره پژو 508 SW جدید

خبر خوب اینکه سواری نرم این خودرو تأثیر منفی روی هندلینگ نداشته است. ۵۰۸ SW به تیزی ب ام و سری ۳ تورینگ نیست اما قابل پیش بینی بوده و توازنی طبیعی دارد که سواری خودرو را آسان و ریلکس می کند. این خودرو در سرعت های بالا ساکت بوده و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک عالی به همراه پیشرانه ی دیزلی پایه ترکیبی مناسب در سفرهای بین شهری ایجاد می کنند.

آزمون دوباره پژو 508 SW جدید

فرمان کوچک که در مدل های ۲۰۸ و ۳۰۸ به خوبی جواب داده برای چنین خودرویی کمی نامناسب به نظر می رسد اما خب حس متمایزی ایجاد می کند که در نسل پیشین وجود نداشته است. سیستم فرمان سبک بوده و احساس چندانی ندارد. پدال شیفترهای کوچک نصب شده روی ستون فرمان نیز هر از گاهی با دستان شما برخورد خواهند کرد. این موضوع می تواند بسیار عجیب باشد مخصوصاً اگر در حال حرکت در بزرگراه باشید.

آزمون دوباره پژو 508 SW جدید

اما با وجود برخی نقاط ضعف، این خودرو همچنین از نظر سواری و فضای بار و کابین خوب عمل کرده است. خب از نظر هزینه های نگهداری وضعیت چگونه است؟ این خودرو معمولاً توسط سازمان ها و ارگان ها خریداری می شود بنابراین هزینه های مالیاتی و مصرف سوخت جزو فاکتورهای اصلی هستند. خوشبختانه ۵۰۸ SW حاضر در تست از آلایندگی کمی برخوردار بوده و در هر کیلومتر تنها ۱۰۴ گرم دی اکسید کربن تولید می کند که از نظر مالیاتی آن را در رده ای پایین تر از ساپرب قرار می دهد.

آزمون دوباره پژو 508 SW جدید

آزمون دوباره پژو 508 SW جدید

آزمون دوباره پژو 508 SW جدید

آزمون دوباره پژو 508 SW جدید


انتظار می رود تریم GT Line پژو جزو پرفروش ترین نسخه های این خودرو در اروپا باشد و ظرافت آن نیز نشان می دهد که چرا چنین انتظاری داریم. کیفیت کابین بسیار بالا بوده و طراحی آن نیز فوق مدرن است. دکمه های میانبر خاص به خوبی کار می کنند اما اینکه پژو دسترسی به کنترل های سیستم تهویه مطبوع را تنها از طریق صفحه لمسی میسر کرده جای شرمساری دارد.

آزمون دوباره پژو 508 SW جدید

آزمون دوباره پژو 508 SW جدید

آزمون دوباره پژو 508 SW جدید

آزمون دوباره پژو 508 SW جدید

آزمون دوباره پژو 508 SW جدید

آزمون دوباره پژو 508 SW جدید

آزمون دوباره پژو 508 SW جدید

آزمون دوباره پژو 508 SW جدید

آزمون دوباره پژو 508 SW جدید

آزمون دوباره پژو 508 SW جدید


از جمله تجهیزات این خودرو می توان به صفحه لمسی 8 اینچی، ناوبری، اپل کارپلی، اندروید اتو، رادیو DAB و… اشاره کرد. در مدل های مجهزتر Allure صفحه نمایش 10 اینچی و دوربین دنده عقب رنگی بکار رفته است. با پرداخت 20 پوند اضافه تر در اقساط ماهانه می توان مدل GT Line را با رینگ های بزرگتر، چراغ های تمام LED، شیشه های تیره و شارژ بی سیم گوشی سفارش داد. مدل های GT و فرست ادیشن لوکس تر بوده ولی خب قیمت پایه ی آن ها به ترتیب 38020 و 40819 پوند می باشد.

آزمون دوباره پژو 508 SW جدید

آزمون دوباره پژو 508 SW جدید

پژو ۵۰۸ SW جدید بهترین استیشن بازار نیست اما هنوز هم خودرویی خانوادگی و کاربردی می باشد. خط سقف خمیده ی این خودرو فضای داخلی زیاد و منعطفش را پنهان می کند ولی داخل خودرو شاهد استفاده از بهترین متریال هستیم. سواری خودرو نیز ایمن و قابل پیش بینی بوده و لیست تجهیزات قوی و هزینه های نگهداری پایین جزو نقاط قوت ۵۰۸ SW محسوب می شوند.

آزمون دوباره پژو 508 SW جدید

آزمون دوباره پژو 508 SW جدید

آزمون دوباره پژو 508 SW جدید

آزمون دوباره پژو 508 SW جدید

مشخصات پژو ۵۰۸ SW GT Line ۱.۵ BlueHDi ۱۳۰ EAT۸

  • قیمت: ۳۱۴۹۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری دیزلی
  • قدرت/گشتاور: ۱۲۸ اسب بخار/۳۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۰.۱ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۰۷ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۵.۵ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress




همرسانی نوشتار: