فراری با برگزاری مراسمی خاص در موزه ی مشهور خود در مارانللو به استقبال گرامیداشت نودمین سالگرد حضور در مسابقات خودرویی می رود. این موزه از پنجم ژوئن پذیرای بازدیدکنندگان بوده و تا ماه می ۲۰۲۰ نیز میزبانی این رویداد خاص را بر عهده خواهد داشت.
احتمالاً با گرامیداشت هفتادمین سالگرد فراری در سال ۲۰۱۷ آشنایی دارد اما در واقع سابقه ی بخش مسابقه ی فراری اسکودریا بیشتر از بخش خودروهای جاده ای این برند است.
داستان اسکودریا فراری از حدود یک قرن پیش و زمانی که انزو فراری در حال ساخت خودروهای مسابقه ای برای آلفارومئو بوده آغاز شده است.
او در سال ۱۹۳۹ تیم را ترک کرده و اقدام به ساخت خودروهای مسابقه ای خودش کرد. البته وجود توافقنامه ی با آلفارومئو باعث شده بود انزو فراری نتواند در ۴ سال اول از خودروهای مسابقه ای با نام خود استفاده کند. به همین خاطر انزو فراری شرکتی با نام اتو آویو کاستروزیونی تأسیس و اولین خودروی شرکت یعنی ۸۱۵ را در سال ۱۹۴۰ روانه ی مسابقات کرد.
مراسم فراری در موزه ی مارانللو شامل نمایش برخی از جذاب ترین خودروهای تاریخ این شرکت می باشد. از جمله ی این خودروها می توان به فراری D۵۰ اشاره کرد که در رانندگی آن در مسابقات فرمول ۱ بر عهده ی خوان مانوئل فانجیوی مشهور بوده است. خودروی ۲۴۶ فرمول ۱ رانده شده توسط مایک هاوتورن و ۱۵۶ فرمول ۱ با رانندگی جان استراتیس در سال ۱۹۶۳ نیز جزو دیگر خودروهای خاص این رویداد هستند.
آلفارومئو ۸C ۲۳۰۰ اسپایدر ۱۹۳۲ که اولین خودرو با لوگوی اسب رقصان فراری بوده نیز به همراه اکثر خودروهای مسابقه ای اخیر این شرکت همچون F۲۰۰۴ (با رانندگی میشائیل شوماخر) و F۲۰۰۷ (با رانندگی کیمی رایکونن) به نمایش درآمده اند. فراری همچنین خودروهای جاده ای منحصربه فردش از جمله ۲۸۸ GTO، F۴۰، F۵۰، انزو، لافراری و نمونه ای اندازه کامل از خودروی مسابقه ای تک دستگاهی P۸۰/C را در معرض دید بازدیدکنندگان گذاشته است.