اولتیما RS نسخه ی جدید و پرچم دار از خودروسازی بریتانیایی است که بیشتر به خاطر خودروی اولتیما GTR شناخته می شود. این خودرو در فستیوال سرعت گوودوود معرفی شده اما خریداران مشتاق می توانند پیش خرید این خودرو را از همین الان شروع کنند.
طراحی اولتیما RS از خودروهای مسابقه ای استقامتی گروه C در دهه ی ۸۰ و ۹۰ میلادی الهام گرفته است. از جمله ی این خودروها می توان به پورشه ۹۵۶ و جگوار XJR-۱۲ اشاره کرد. این خودروی جدید در مقایسه با مدل های اولیه ی کمپانی تأکید بیشتری روی داون فورس و جریان هوای بهتر دارد. شرکت به منظور دست یابی به این کار از اسپلیتر جلوی نصب شده روی شاسی، ژنراتورهای ورتکس، دیفیوزر عقب بزرگ تر و بال عقب متمایز استفاده کرده است.
مشتریان می توانند این خودرو را با چندین قدرت متفاوت سفارش دهند که البته همه ی این قدرت ها از دل یک پیشرانه ی ۸ سیلندر ساخت جنرال موتورز بیرون می آیند. مدل پایه دارای پیشرانه ی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری LT۱ با قدرت ۴۸۰ اسبی است. همچنین نمونه ی سوپرشارژردار LT۴ با خروجی ۶۵۰ اسبی هم در دسترس است. یکی از مدل ها از پیشرانه ی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار LT۵ با قدرت ۸۰۰ اسب بخار استفاده کرده و نهایتاً به نمونه ی پرچم دار با خروجی ۱۲۰۰ اسب بخاری می رسیم.
تنها گیربکس در دسترس از نوع ۶ سرعته دستی بوده و گفته می شود این خودرو با گیربکس اتوماتیک عرضه نخواهد شد. اولتیما گفته است RS خودرویی واقعی برای راننده بوده و بنابراین تنها با گیربکس ۶ سرعته دستی و پدال کلاچ عرضه خواهد شد.
RS خودرویی متمرکز روی پیست است اما سازنده تجهیزات رفاهی همچون سیستم تهویه مطبوع، ناوبری، دوربین دنده عقب، حسگرهای پارک و صندلی های چرمی را نیز عرضه می کند. به این لیست می توان چراغ های جلوی LED را هم اضافه کرد.
این خودرو به صورت فرمان راست هم در دسترس بوده ولی خب هیچ یک از مدل های RS به صورت قانونی در جاده ها نمی توانند حضور یابند هرچند در برخی کشورها می توان آن ها را در معابر عمومی راند.