مسابقه فرمول یک کانادا در حالی آغاز شد که با در اختیار داشتن پول پوزیشن توسط سباستین فتل می شد انتظار مسابقه ای متفاوت تر نسبت به سایر مسابقات این فصل را داشت. این جذابیت از اینجا ناشی می شد که تا اینجا، رانندگان مرسدس اجازه هنرنمایی به رقبای خود از سایر تیم ها را نداده بودند.
اما فراری هم در این فصل نشان داده که تیمی با استراتژی های بحث برانگیز بوده و فرصت های فراوانی را از دست داده است. قربانی شدن چارلز لکلرک در زمان بندی پیت استاپ او در همین مسابقه نیز نمایشگر همین موضوع بود.
مسابقه با تعدادی حادثه ریز و درشت جریان یافت. آتش گرفتن تعلیق عقب خودروی لندو نوریس بر اثر حرارت بالای سیستم ترمز یکی از این حوادث بود. دمای بالا باعث شده بود تا بسیاری از تیم ها با حرارت بالای ترمزها مشکل پیدا کنند به گونه ای که قفل کردن چرخ ها به وفور دیده می شد.
اما جذابیت اصلی ماجرا به نبرد دو تیم مرسدس و فراری در این مسابقه و به طور اخص همیلتون و فتل گره خورده بود. فتل مسابقه را از خط نخست آغاز کرد و به عنوان اولین راننده نیز از خط پایان گذشت. اما در عین حال قهرمانی به همیلتونی رسید که پشت سر او مسابقه را تمام کرد.
ماجرا از آنجا آغاز شد که فتل نتوانست زمانی که تحت فشار بود عملکرد بدون اشتباهی را نشان دهد. او یک بار از پیچ خارج شد و به صورتی ناامن به پیست برگشت به گونه ای که راه همیلتون را بست. این موضوع باعث شد که او ۵ ثانیه جریمه شود.
فتل بدون شک به خودش باخت زیرا می توانست با حفظ عملکرد خود یک قهرمانی شیرین را برای خود و فراری به ارمغان آورد.
لکلرک هم در حالی روی سکوی سوم قرار گرفت که اگر اشتباه استراتژی فراری نبود می توانست جلوتر از هم تیمی اش باشد. فتل پس از مسابقه در اعتراض به عملکرد داوری این مسابقه رفتارهای عجیبی را بروز داد ازجمله اینکه نشان خودروهای اول و دوم را جابجا کرد و عدد یک که جلوی خودروی همیلتون قرار داشت را با عدد ۲ عوض کرد!
البته فتل توسط تماشاگران به عنوان راننده برتر روز انتخاب شد. این مسابقه هفتمین قهرمانی همیلتون در کانادا نیز بود. بعلاوه اینکه در این فصل برای نخستین بار بود که فراری روی دو سکو قرار گرفت.
ویدئوی این مسابقه به محض آماده شدن به این مطلب افزوده خواهد شد.