فولکس واگن پیکاپ کانسپت تاروک را برای اولین بار در نمایشگاه خودروی سائوپائولو ۲۰۱۸ رونمایی کرد و سپس چندی بعد به منظور سنجش بازار ایالات متحده، آن را در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۹ هم به نمایش درآورد اما در آن زمان گفته شده برنامه ای برای عرضهٔ آن در این کشور وجود ندارد. حالا اما به نظر می رسد این پیکاپ آلمانی نهایتاً در بازار ایالات متحده حضور خواهد یافت.
معاون ارشد بازاریابی و استراتژی محصولات فولکس واگن آمریکا آقای «هین شفر» دیترویت نیوز گفته است:
این روزها پیکاپ های میان سایز بزرگ تر شده و تقریباً به اندازهٔ پیکاپ های فول سایز رسیده اند و به همین دلیل گران تر و پرمصرف تر شده اند. ما سعی داریم ببینیم آیا فضا برای عرضهٔ یک پیکاپ کوچک تر با قیمت ارزان تر و مصرف سوخت بهتر وجود دارد یا نه
آقای شفر در ادامه گفته است بازار وانت ها در ایالات متحده بزرگ است اما فولکس واگن می داند در این بازار چالش های بزرگی هم وجود دارد زیرا تویوتا و نیسان با وانت های فول سایز تاندرا و تایتان خود به موفقیت چندانی در این بازار نرسیدند. فولکس واگن آگاه است که بازار پیکاپ های ایالات متحده تحت سلطهٔ خودروسازان آمریکایی است و به همین دلیل عمداً مسیر دیگری را دنبال می کند و پیکاپی را خواهد ساخت که بیشتر با آن چیزی که خریداران فولکس واگن انتظار دارند مطابقت داشته باشد.
فولکس واگن قبلاً تأیید کرده بود که کانسپت تاروک پیش نمایشی از یک پیکاپ تولیدی است که با تغییراتی در برزیل عرضه خواهد شد. این شرکت همچنین اشاره کرد که این پیکاپ می تواند در بازارهای دیگری هم عرضه گردد. آقای شفر می گوید اگر نهایتاً عرضهٔ تاروک در ایالات متحده نهایی شود، تولید آن در آمریکای شمالی صورت خواهد گرفت تا از تعرفهٔ ۲۵ درصدی موسوم به Chicken Tax که بر پیکاپ های سبک وارداتی به ایالات متحده اعمال می شود معاف گردد.
از سوی دیگر، فولکس واگن در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۸ نیز پیکاپ کانسپت دیگری بنام تانوآک را رونمایی کرد که بر اساس کراس اوور اطلس ساخته شده و بزرگ تر از تاروک است؛ اما متأسفانه شانس دیدن نسخهٔ تولیدی این پیکاپ ضعیف است زیرا باوجوداینکه تانوآک مورد تحسین قرار گرفت اما فولکس واگن نگران است این پیکاپ در صورت تولید به سرنوشت هوندا ریج لاین دچار شود.
ریج لاین که برخلاف دیگر پیکاپ های هم کلاس ساختاری یکپارچه دارد، نسبت به رقبای سنتی با ساختار بدنه روی شاسی توانایی های کمتری داشته و سال گذشته در ایالات متحده تنها ۳۰,۵۹۲ دستگاه فروش داشته است درحالی که برای مقایسه فروش تویوتا تاکوما در این سال ۲۴۵,۶۵۹ دستگاه و فروش شورلت کلرادو و جی ام سی کانیون مجموعاً ۱۶۸,۳۳۴ دستگاه بوده است.