چند روز پیش عرضه ی نسل جدید شورولت تریل بلیزر در آمریکای شمالی تأیید شده اما شاسی بلند کوچک تر تراکر تنها مختص بازار چین باقی خواهد ماند.
بسیاری از افراد امید داشتند تراکر جایگزین تراکس در آمریکا شود اما این گونه نخواهد شد. تراکس به همراه تریل بلیزر جدید در آمریکا عرضه خواهد شد بنابراین مشتریان آمریکایی نخواهند توانست پشت فرمان تراکر جدید بنشینند.
ما درباره ی طراحی این خودرو صحبت نمی کنیم چراکه با توجه به تصاویر یک خودرو نمی توان نظر جامع و کاملی درباره ی آن داد. تنها چیزی که می گوییم این است که تراکس واقعاً در مقایسه با تراکر جدید سن بالای خود را نشان می دهد.
شورولت تراکر از هشتمین نسل پیشرانه های اکوتک این خودروساز سود می برد. دو پیشرانه ی توربو با کدهای اکوتک ۳۲۵T و اکوتک ۳۳۵T در دسترس هستند. مدل پایه از نوع ۳ سیلندر ۱ لیتری است که در شورولت اونیکس سدان بکار رفته و قدرت ۱۲۳ اسب بخاری و گشتاور ۱۸۰ نیوتون متری دارد. این پیشرانه با گیربکس ۶ سرعته دینامیک اتوماتیک یا ۶ سرعته دستی همراه می شود.
اما پیشرانه ی ۳ سیلندر ۱.۳ لیتری توربوی اکوتک ۳۳۵T خروجی ۱۶۲ اسبی و گشتاور ۲۴۰ نیوتون متری دارد. این پیشرانه که با یک گیربکس جدید CVT همکاری می کند باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۸.۹ ثانیه ای می شود. مصرف سوخت ادعایی دو پیشرانه ی موردبحث در هر صد کیلومتر به ترتیب برابر با ۵.۱ و ۵.۷ لیتر می باشد.
از نظر تکنولوژی باید گفت این خودرو دارای سیستم اطلاعات سرگرمی جدید مای لینک پلاس به همراه اپل کارپلی، بایدو کارلایف و بلوتوث می باشد. اینترفیس این سیستم نیز از ناوبری هوشمند و تشخیص صوتی پشتیبانی می کند.
اما شاسی بلند ساب کامپکت شورولت دارای چندین ویژگی ایمنی همچون ترمز اضطراری خودکار، تشخیص عابران پیاده، هشدار برخورد از جلو، تشخیص فاصله با خودروی جلویی، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و دستیار پیشگیری از خروج از مسیر می باشد. همچنین سیستم پایش باد لاستیک و دوربین دنده عقب هم در تراکر جدید وجود دارند.
این خودرو در ۶ نسخه از جمله ۴ نسخه ی ردلاین عرضه شده و قیمت آن از ۱۴۵۰۰ دلار آغاز و به ۲۰۲۵۰ دلار می رسد. تحویل اولین نمونه های تراکر از نیمه دوم سال جاری آغاز خواهد شد.