بررسی تخصصی آئودی RS۳ اسپرت بک جدید

  1. شنبه ۱۱ خرداد ۹۸ ساعت ۱۹:۰۷ (۵ سال،۱ ماه قبل)
بررسی تخصصی آئودی RS3 اسپرت‌بک جدید
به گزارش فرانگر

پس از وقفه ای کوتاه آئودی RS۳ بازگشته است. استانداردهای جدید WLTP به این معناست که فروش این خودرو باید متوقف می شد تا هماهنگی های لازم با استانداردهای یاد شده به دست می آمد؛ اما پس از اندکی اصلاحات صورت گرفته، هاچبک داغ ارباب حلقه ها آماده ی رخ نمایی شده است.

خبر خوب اینکه بازنگری های ضروری برای همگام شدن با استانداردهای زیست محیطی جدید انجام شده که مهم ترین آن ها نصب فیلتر ذرات اگزوز است. البته این فیلتر تأثیری روی خروجی پیشرانه نداشته و پیشرانه ی ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری توربوی RS۳ همچنان قدرت ۳۹۵ اسب بخاری و گشتاور ۴۸۰ نیوتون متری تولید می کند. این قدرت و گشتاور بالاتر از دیگر خودروهای پرفورمنس ۵ درب است. البته زمانی که مرسدس-ای ام جی A۴۵ جدید اواخر سال جاری ظاهر شود این عنوان دست به دست خواهد شد.

بررسی تخصصی آئودی RS3 اسپرت بک جدید

به عنوان نتیجه، پرفورمنس گیرایی را مشاهده می کنیم. با درگیر کردن سیستم لانچ کنترل شاهد ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر RS۳ در عرض ۴.۱ ثانیه خواهیم بود. این رکورد شش دهم ثانیه سریع تر از فولکس گلف R و حتی یک دهم ثانیه بهتر از A۴۵ نسل قبلی است. حداکثر سرعت این خودرو نیز همچون اکثر محصولات آلمانی به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده هرچند با سفارش یک پکیج می توان حداکثر سرعت را بهبود بخشید.

بررسی تخصصی آئودی RS3 اسپرت بک جدید

اما نقطه قوت اصلی این خودرو صدایی است که متمایز از رقبا بوده و گوش ها را نوازش می دهد. قطعاً پیشرانه های ۴ سیلندر مرسدس و فولکس صدای خشن خوبی دارند اما هیچ یک به گردپای پیشرانه ی آئودی نمی رسند. این پیشرانه صدایی شگفت انگیز و جذاب داشته و هرچه دور آن بالا می رود صدای بهتری تولید می شود. به نوعی می توان صدای آن را در محدوده ی R۸ دانست.

بررسی تخصصی آئودی RS3 اسپرت بک جدید

بررسی تخصصی آئودی RS3 اسپرت بک جدید

بررسی تخصصی آئودی RS3 اسپرت بک جدید


این خودرو در تریم جدید اسپرت ادیشن واقعاً می درخشد. از جمله ویژگی های این خودرو می توان به اگزوز اسپرت RS اشاره کرد که صدای تولیدی آن مثال زدنی است. در سرعت های بالا صدایی عصبی تولید شده و در صداهای پایین هم طنین گیرا و خوفناکی به گوش می رسد؛ به عبارت دیگر صدای این خودرو خاص تر از دیگر مدل ها می باشد.

علیرغم شتاب چشمگیری که خودرو دارد، پرفورمنس آن در جاده اصلاً شما را نخواهد ترساند. حداکثر گشتاور تولیدی پیشرانه از دور ۱۵۰ در دسترس بوده و این میزان گشتاور تا دور ۵۸۵۰ نیز ارائه می شود. شتاب گیری نرم اما وحشیانه ی RS۳ به این معنی است که در زمان خروج از پیچ ها لبخند رضایت بر لبان شما نقش خواهد بست. البته همواره باید نیم نگاهی به کیلومتر شمار خودرو داشته باشید چراکه اندک اشاره ای به پدال گاز می تواند سرعت را به بالاتر از حد مجاز جاده ها برساند.

بررسی تخصصی آئودی RS3 اسپرت بک جدید

البته سیستم چهار چرخ محرک نیز به پایداری هرچه بیشتر خودرو کمک می کند. حتی در جاده های خیس و لغزنده نیز RS۳ کشش قابل توجهی داشته و پیچ ها را با اعتمادبه نفس کامل پشت سر می گذارد.

بررسی تخصصی آئودی RS3 اسپرت بک جدید

نصب فیلتر ذرات باعث شده وزن خودرو ۲۵ کیلوگرم افزایش یابد اما این موضوع تأثیری روی سواری RS۳ نداشته و این چیز خوبی است. توازن زیادی بین شاسی و پدال گاز وجود داشته و با آن ها می توان بازی کرد. بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد گشتاور تولیدی پیشرانه را می توان به اکسل عقب فرستاد که این به معنی احساس کشیده شدن به عقب در زمان شتاب گیری های سنگین است. البته RS۳ به اندازه ی ب ام و M۲ کامپتیشن هیجان انگیز و درگیر کننده نیست و از طرف دیگر بیش فرمانی جذاب هوندا سیویک تایپ R را ندارد اما لذت بخش تر از فولکس گلف R آزمایشگاهی به نظر می رسد. فرمان خودرو وزن مناسبی داشته و اگرچه از نظر حس منتقل شده خیلی خوب ارزیابی نمی شود اما دقیق و قابل پیش بینی است.

بررسی تخصصی آئودی RS3 اسپرت بک جدید

تغییرات سیستم اگزوز باعث شده اند RS۳ با جدیدترین استانداردهای آلایندگی همخوانی داشته باشد و به همین خاطر در هر کیلومتر ۱۹۵ گرم دی اکسید کربن تولید می کند.

بررسی تخصصی آئودی RS3 اسپرت بک جدید

بررسی تخصصی آئودی RS3 اسپرت بک جدید

بررسی تخصصی آئودی RS3 اسپرت بک جدید


آئودی RS3 اسپرت بک همچنان خودرویی جذاب بوده و مدل اسپرت ادیشن آن برخی بهبودها را نشان می دهد. از جمله ویژگی های متمایز این نسخ می توان به جلوپنجره، تریم شیشه ها، دیفیوزر عقب و رینگ های 19 اینچی همگی به رنگ مشکی اشاره کرد. این نسخه به صورت استاندارد از چراغ های LED سود می برد.

کابین نیز با صندلی های اسپرت، تریم فیبر کربنی و سانروف پانورامیک آراسته شده است. طراحی داشبورد بی نقص A۳ حتی پس از گذشت چندین سال زیبا به نظر می رسد اما صفحه نمایش ۷ اینچی آن سن بالایش را نشان می دهد.

بررسی تخصصی آئودی RS3 اسپرت بک جدید

بررسی تخصصی آئودی RS3 اسپرت بک جدید

قیمت این خودرو از ۴۳۲۸۵ پوند آغاز می شود. انتخاب مدل اسپرت ادیشن به معنی پرداخت ۵۰۲۸۵ پوند خواهد بود و مدل سدان نیز هزار پوند گران تر است. شاید قیمت این خودرو گران به نظر برسد اما ارزشش را دارد.

بررسی تخصصی آئودی RS3 اسپرت بک جدید

بررسی تخصصی آئودی RS3 اسپرت بک جدید

بررسی تخصصی آئودی RS3 اسپرت بک جدید

بررسی تخصصی آئودی RS3 اسپرت بک جدید

بررسی تخصصی آئودی RS3 اسپرت بک جدید


جدای از تغییرات صورت گرفته برای هماهنگی با استانداردهای WLTP، آئودی RS3 اسپرت بک همان هاچبک تندوتیزی است که همیشه بوده و اگر شما به پرفورمنس خودرو بیشترین اهمیت را می دهید RS3 گزینه ی مناسب شماست. رقبایی همچون ب ام و M2 کامپتیشن و هوندا سیویک تایپ R از نظر هیجان رانندگی در رتبه بالاتری قرار دارند اما RS3 همچنان خنده را روی لب های راننده جاری می کند. اگر بتوانید مدل اسپرت ادیشن را بخرید از صدای جذاب تر پیشرانه و صندلی هایی گیرا لذت خواهید برد.

بررسی تخصصی آئودی RS3 اسپرت بک جدید

بررسی تخصصی آئودی RS3 اسپرت بک جدید

بررسی تخصصی آئودی RS3 اسپرت بک جدید

بررسی تخصصی آئودی RS3 اسپرت بک جدید

مشخصات آئودی RS۳ اسپرت بک اسپرت ادیشن

  • قیمت: ۵۰۲۸۵ پوند
  • پیشرانه: ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۳۹۵ اسب بخار/۴۸۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۲ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۹.۵ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress




همرسانی نوشتار: