کادیلاک طی رویدادی به طور هم زمان سدان های اسپرت و جدید CT۴-V و CT۵-V را رونمایی کرده است. البته نسخهٔ معمولی CT۵ قبلاً معرفی شده بود اما این برای اولین بار است که سدان جدید CT۴ به جهانیان نشان داده می شود که البته کمی غیرمعمول است زیرا معمولاً خودروهای جدید در ابتدا در نسخهٔ استاندارد رونمایی می شوند و نسخهٔ اسپرت و عملکردی آن ها بعداً معرفی می شوند اما کادیلاک تصمیم گرفته در ابتدا نسخهٔ اسپرت CT۴-V را معرفی کند درحالی که نسخهٔ معمولی و استاندارد آن حدود یک ماه دیگر معرفی خواهد شد.
این سدان کامپکت که جایگزینی برای مدل ATS محسوب می شود، در طراحی کاملاً دنباله روی برادر بزرگ تر خود یعنی CT۵ است به گونه ای که در دماغهٔ آن همان نمای آشنا با جلوپنجرهٔ برجسته دیده می شود که با چراغ های باریک و دی لایت های عمودی احاطه شده است. در پروفیل جانبی CT۴ اما فرم فست بک مانند CT۵ دیده نمی شود و شاهد نمای سنتی تری هستیم درحالی که در عقب خودرو مثل دیگر ساخته های کادیلاک خطوطی تیز و زاویه دار به چشم می خورد. CT۴-V از کیت بدنهٔ چندان تهاجمی هم برخوردار نیست و تنها جلوپنجرهٔ مشکی رنگ، یک اسپویلر کوچک و چهار سر اگزوز آن را از نسخهٔ استاندارد متمایز کرده اند.
داخل CT۴ نیز تقریباً به طور کامل از CT۵ گرفته شده است اما بااین حال در اینجا طراحان کادیلاک غربیلک فرمان جدید، تریم آلومینیومی مات و دوخت متضاد را ارائه کرده اند. کادیلاک فعلاً لیست تجهیزات استاندارد یا سفارشی CT۴ را اعلام نکرده است اما میدانیم که این سدان کامپکت اسپرت به سیستم رانندگی خودکار سوپر کروز کادیلاک مجهز است.
در زیر کاپوت CT۴-V اما متأسفانه شاهد کوچک سازی پیشرانه هستیم زیرا این سدان کامپکت اسپرت به یک پیشرانهٔ ۲.۷ لیتری چهار سیلندر توربو با ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده که کاهش قابل توجهی را نسبت به ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V۶ توئین توربوی ATS-V نشان می دهد. البته کادیلاک استراتژی جدیدی را برای محصولات سری V خود در نظر گرفته و قصد دارد این خودروها را در دو نسخهٔ مقرون به صرفه و عملکردی واقعی ارائه کند. این CT۴-V فعلاً نسخهٔ مقرون به صرفه است و نسخهٔ عملکردی واقعی با پیشرانهٔ قوی تر در آینده معرفی خواهد شد.
این پیشرانهٔ ۲.۷ لیتری چهار سیلندر مورداستفاده در CT۴-V همان موتور جدیدی است که برای اولین بار در شورلت سیلورادو ارائه شد. برای انتقال نیروی این پیشرانه در سدان اسپرت کادیلاک صرفاً یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است که در حالت استاندارد نیرو را به چرخ های عقب منتقل می کند اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد. نسخهٔ دیفرانسیل عقب این ماشین به صورت استاندارد به ورژن ۴ از سیستم کنترل سواری مغناطیسی کادیلاک با کمک فنرهای مگنتورلوجیگال سود می برد درحالی که نسخهٔ چهارچرخ محرک به کمک فنرهای سوپاپ دار ZF MVS مجهز شده است.
ترمزهای جلوی برمبو با دیسک های ۱۲.۶ اینچی و دیفرانسیل عقب لغزش محدود اما ویژگی های عملکردی ای هستند که در تمامی مدل های CT۴-V ارائه می شوند. علاوه بر این، این ماشین به سیستم انتخاب حالات مختلف رانندگی با حالتی بنام V-Mode هم مجهز است که در این حالت راننده می تواند خودرو را طبق سلیقه و اولویت های شخصی خود تنظیم کند. هردو نسخهٔ CT۴-V از رینگ های ۱۸ اینچی استفاده می کنند اما لاستیک های نسخهٔ دیفرانسیل عقب از نوع عملکردی و لاستیک های نسخهٔ چهارچرخ محرک از نوع چهارفصل هستند. هرچند CT۴-V قدرت کمتری از ATS-V دارد اما به گفتهٔ کادیلاک، این سدان جدید به دلیل برخورداری از شاسی عملکردی و توزیع وزن نزدیک به ۵۰-۵۰، در پیچ ها عملکرد بسیار بهتری خواهد داشت.
CT۴ مثل CT۵ روی نسل جدید پلت فرم آلفای جنرال موتورز ساخته شده یعنی همان پلت فرمی که نسخهٔ قبلی آن در سدان ATS استفاده شده بود. بااین حال، بجای ب ام و سری ۳ و آئودی A۴، کادیلاک این سدان جدید را در یک کلاس پایین تر و رقیبی برای آئودی A۳ و مرسدس بنز A کلاس می داند. بااین وجود CT۴ از لحاظ اندازه، سدانی کامپکت محسوب می شود و همچنان می توان آن را رقیب ب ام و سری ۳ دانست. کادیلاک CT۴ در کارخانهٔ گرند ریور تولید شده و فروش آن از سه ماههٔ نخست سال آینده آغاز خواهد شد. فعلاً قیمت این سدان لوکس آمریکایی مشخص نیست اما CT۴-V ارزان ترین عضو در خانوادهٔ محصولات V کادیلاک خواهد بود.