استراتژی گروه فولکس واگن در چین روی توسعه ی سومین جوینت ونچر با خودروساز چینی جک موتورز تمرکز کرده است.
جک فولکس واگن مأموریتی برای شتاب بخشیدن به عرضه ی محصولات برند سئات در بازار چین داشته است. به عنوان بخشی از توافق صورت گرفته، جک فولکس واگن حضور سئات در چین را با افتتاح مرکز تحقیق و توسعه ی جدید در آنهوی شتاب خواهند بخشید. این مرکز تحقیق و توسعه جدید در سال ۲۰۲۱ افتتاح خواهد شد.
زمانی که جوینت ونچر جک فولکس واگن در سال ۲۰۱۷ شکل گرفت مأموریت خود را توسعه، تولید و بازاریابی خودروهای الکتریکی اعلام کرد. البته این توافق جدید امضا شده باعث می شود دو شرکت طی دو تا سه سال آینده برند سئات را نیز وارد بازار چین کنند.
این توافقنامه همچنین به دنبال وارد کردن جوینت ونچر جک فولکس واگن به گروه بزرگ فولکس واگن است.لوکا ده مئو رئیس سئات گفته است:
امضای این توافقنامه قدم روبه جلوی جدیدی در برنامه ی استراتژیک جهانی شدن سئات است. با حضور ما در چین آینده ای بهتر رقم زده و حمل ونقل الکتریکی را نیز بهبود خواهیم بخشید.
جک و سئات به دنبال توسعه ی پلتفرم های خود برای خودروهای الکتریکی کوچک هستند. مرکز تحقیق و توسعه ی یاد شده مسئول توسعه ی این خودروها و همچنین قطعات آن ها خواهد بود. این مرکز فعلاً در مرحله ساخت وساز قرار داشته و در سال ۲۰۲۱ افتتاح خواهد شد.
موضوع جالب اینکه برخی محصولات سئات قبل از ورود رسمی به چین در خیابان های این کشور حضور خواهند یافت. دلیل این کار برند جدید جتاست که فروش مدل های VS۵ و VS۷ را از امسال در چین شروع خواهد کرد. این خودروها چیزی غیر نسخه های ریبج شده ی سئات آتکا و تاراکو نیستند.
یک شهر ۸ میلیون نفری زمین بازی توسعه ی راه حل های حمل ونقل آینده خواهد بود. به عنوان بخشی از توافقنامه ی جداگانه ی امضا شده و توسعه ی شهری با نام شهر هوشمند، فولکس واگن فرصت تست تکنولوژی های جدید، مدل های تجاری و محصولات خود را در این شهر هوشمند و ارتباطی خواهد داشت.
تمرکز این مجموعه روی توسعه ی تکنولوژی های خودران خواهد بود و گروه فولکس واگن چین و جک از منابع خود برای توسعه ی سرویس های حمل ونقل خودران شامل روبوتاکسی ها، سرویس های اشتراک خودرویی و… استفاده خواهند کرد.