تویوتا علاقه ی زیادی به خودروهای سلول سوختی داشته و یکی از معدود خودروسازانی است که در حال حاضر خودرویی همچون میرای را عرضه می کند.
اما به خاطر اینکه میرای از چنین تکنولوژی ساختارشکنی استفاده می کند بنابراین قیمت بالایی داشته و البته در دسترس عموم هم نیست. اگرچه این خودرو در آمریکا موجود است اما برای خریدش باید به کالیفرنیا سفر کنید و هزینه ی ۵۸۵۰۰ دلاری را نیز برای آن بپردازید.
البته تویوتا پیش بینی می کند قیمت خودروهای سلول سوختی در سال های آینده به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت و در یک دهه ی آینده با قیمت خودروهای هیبریدی برابری خواهد کرد.
مت هریسون مدیر فروش و بازاریابی تویوتا در اروپا می گوید:
ما انتظار داریم نسل سوم خودروهای سلول سوختی قیمتی قابل رقابت با خودروهای هیبریدی داشته باشند. ما معتقدیم خودروهای سلول سوختی ظرفیت های بسیار بزرگی دارند.
میرای خودروی سلول سوختی نسل اول تویوتا بوده و انتظار می رود خودروی نسل دوم نیز در آینده ای نزدیک وارد بازار شود. تویوتا برای عرضه ی خودروی نسل سوم در یک دهه ی آینده برنامه ریزی کرده است.
دیگر فاکتور مهم تویوتا برای رسیدن به اهداف خود در زمینه ی خودروهای سلول سوختی سخت تر شدن استانداردهای آلایندگی است که خودروسازان را مجبور می کند سطح دی اکسید کربن محصولات خود را کاهش دهند.
مدیر تویوتا خاطرنشان می سازد:
هیچ تکنولوژی عالی ای برای رسیدن به این استانداردها وجود ندارد. ما در حال آماده کردن جایگزین های متنوعی هستیم و به مشتریان اجازه خواهیم داد تصمیم بگیرند که کدام نوع از الکتریکی سازی برای آن ها مناسب است.
تویوتا انتظار دارد به لطف محصولات هیبریدی خود به اهداف دی اکسید کربن سال ۲۰۲۰ اتحادیه اروپا برسد. گفته می شود این خودروساز کمترین میزان دی اکسید کربن متوسط تولیدی بین خودروسازان رده میانی را به خود اختصاص داده است.
اگرچه مت هریسون نگفته تویوتا چگونه در حال برنامه ریزی برای کاهش قیمت خودروهای سلول سوختی شرکت است اما شرکت معروف بوش آلمان می گوید این تکنولوژی در نهایت به خاطر کاهش استفاده از پلاتین، ارزان تر خواهد شد و خودروهای سلول سوختی آینده از همان میزان پلاتین بکار رفته در مبدل های کاتالیتیک دیزلی کنونی استفاده خواهند کرد.